اکبری: لیگ هندبال چالشی 28 ساله دارد!/ 16 اکتبر محرومیت هندبال ایران لغو شد

سرپرست فدراسیون هندبال گفت:16 اکتبر کنفدراسیون هندبال آسیا محرومیت ایران را تعلیق کرده است.

اکبری: لیگ هندبال چالشی 28 ساله دارد!/ 16 اکتبر محرومیت هندبال ایران لغو شدعباسعلی اکبری در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: خدارا شکر یک خبرنگار پیدا شد که نخستین سئوالش از من درباره محرومیت و لغو آن است! همانطور که می‌دانید سال 2015 پس از قرعه کشی رقابت‌های هندبال نوجوانان دختر آسیا در هند و شرکت نکردن ایران در این رقابت‌ها، باعث شد ما هم جریمه مالی و هم محروم شویم. به این ترتیب ما سال 2017 نمی توانستیم در رقابت‌های نوجوانان دختر شرکت کنیم و باید سال 2019 در این رقابت‌ها حاضر می شدیم.

سرپرست فدراسیون هندبال ادامه داد: این اتفاقات توام با حضور بنده در فدراسیون هندبال شد. از سوی دیگر من باید در بازی‌های ساحلی آسیا در ویتنام حضور پیدا می‌کردم. من از این فرصت استفاده کردم و در این سفر با برخی مسئولان کنفدراسیون هندبال آسیا مذاکرات و مکاتباتی داشتم. بعد از بازگشت به ایران با تماس‌های تلفنی ام با مدیران کنفدراسیون آسیا، به ویژه احمد ابولیل، مدیر اجرایی این کنفدراسیون خوشبختانه به نتایج خوبی رسیدیم و حتی نامه‌ای هم به ما دادند که این موضوع حل خواهد شد. در نهایت 16 اکتبر کنفدراسیون هندبال آسیا، نامه‌ای برای ما فرستاد که در متن آن تصریح شده بود، محرومیت‌های هندبال ما تعلیق شده است.

اکبری این موضوع را نقطه عطفی برای فدراسیون هندبال دانست و افزود: این کار کوچکی بود که برای جامعه هندبال انجام دادیم که مدیون تلاش همه آنهاست. امیدوارم در آینده خبرهای خوبی از هندبال برای شما داشته باشیم و تنها دغدغه ما توسعه این ورزش باشد.
وی درباره بدهی‌های میلیاردی فدراسیون هندبال توضیح داد: بخشی از این بدهی‌ها در زمان‌های گذشته بوده است و مربوط به مدیران و سرپرستان پیش از من می‌شود. البته این مبالغ مربوط به فدراسیون است و در راه هندبال بوجود آمد‌ه‌اند. بخشی از این بدهی‌ها را از محل اعتبارات فدراسیون هندبال و وزارت ورزش و جوانان تأمین خواهیم کرد. بخش عمده‌ای را هم از محل برگزاری رقابت‌های هندبال در مشهد با مکاتبات دنبال خواهیم کرد. با بانک سرمایه هم توافقاتی داشتیم و آن‌ها هم بخشی از ان بدهی‌ها را برطرف خواهند کرد. ما با مسئولان این بانک هم صحبت‌هایی داشتیم و به امید خدا به زودی جلسه‌ای هم خواهیم داشت. امیدوارم بانک سرمایه برای کمک به فدراسیون هندبال پیش قدم شود.

سرپرست فدراسیون هندبال درباره وضعیت لیگ و برخی بازیکنان و مربیان بدون تیم مانده گفت: نباید منفی باف باشیم. روزی که من آمدم، خیلی‌ها آمدند و گفتند مشکلات محرومیت ما برطرف نمی‌شود اما در عمل شد. نگاه منفی عملکرد منفی در پی خواهد داشت و جامعه را پریشان می‌کند. هفته گذشته لیگ بانوان آغاز شد. لیگ آقایان هم بنا به خواسته خود باشگاه‌ها به تعویق افتاد. لیگ هندبال دچار چالش 28 ساله است اما انگار در دوره بیست و نهم همه علاقه‌مندان و خبرنگاران خواهان برگزاری لیگی کامل و دقیقند! از ماه سوم سال که لیگ به پایان رسید، قرار شد لیگ جدید در ماه ششم سال آغاز شود. به هرحال لیگ آقایان در آذرماه برگزارخواهد شد که اتفاق خجسته‌ای است. البته خبر دار شدم برخی ملی‌پوشان جذب شهرداری کاشان شده‌اند و برخی هم به تیم‌های دیگر پیوستند. توصیه ام به تیم‌ها این است که برای برگزاری یک لیگ با کیفیت به ما کمک کنند.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار