کرمان؛

معدوم سازی هزار و 800 کیلوگرم فرآورده غیر بهداشتی در بم

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان بم از معدوم‌سازی هزار و 890 کیلوگرم فرآورده غیربهداشتی طی شش ماهه نخست امسال در این شهرستان خبر داد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ مسعود اسدی‌پورگفت: در این راستا دو مورد تخلف بهداشتی در این زمینه به مراجع قضایی معرفی شد.

وی با اشاره به اینکه طی 6 ماهه ی نخست امسال بیش از 230 هزار نوبت واکسیناسیون و تست‌های غربالگری دام در بم انجام شده است واین واکسیناسیون و تست ها مربوط به بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و دام شامل سل، تب مالت، مشمشه وغیره انجام شده است ، گفت: امروزه نقش دامپزشکی در کنترل بهداشتی حمل و نقل دام زنده و فرآورده‌های خام دامی بر کسی پوشیده نیست.

اسدی پور افزود: دامپزشکی با نظارت بر این حوزه می‌تواند در پیشگیری از سرایت بیماری‌های دامی ایفای نقش کند.

وی خاطر نشان کرد: راه‌اندازی سامانه صدور گواهی بهداشتی حمل دام زنده کنترل بهداشتی دام و فرآورده‌های دامی به صورت علمی و جامع انجام می‌پذیرد و به منظور تکمیل این روند اتصال این سامانه با سامانه بارنامه مربوط به سازمان پایانه‌های حمل و نقل از 24 مهرامسال فراهم شده است.

اسدی پورهدف از چنین اقدامی را هماهنگی بیشتر برای صدور مجوزهای حمل است و به منظور پاسخگویی و مشاوره بیشتر همه روزه این شبکه آماده خدمات‌دهی به دامداران، شهروندان و دیگر اقشار فعال در این حوزه دانست.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.