مهاباد؛

برگزاری کارگاه آموزشی بهداشتی مدیران مدارس مهاباد

کارگاه آموزشی بهداشتی مدیران و مربیان مدارس در سالن کانون فجر شهرستان مهاباد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛این نشست با حضور تعدادی از کارشناسان بهداشت محیط، بیماری ها و بهداشت مدارس مرکز بهداشت مهاباد و تعداد 100 نفر از مدیران و مربیان مدارس سه مقطع تحصیلی برگزار شد و حاضرین در این نشست با برخی از برنامه ها و موضوعات بهداشتی مورد نیاز در راستای حفظ و تامین سلامت جسمانی و روانی دانش آموزان آشنا شدند.

از اهداف برگزاری این نشست می توان به کلیات مربوط به نحوه اجرای دستورالعمل مدارس مروج سلامت، آشنایی با نحوه پیشگیری و درمان بیماری شپش سر در مدارس ،بیماری های شایع، بهداشت محیط مدارس و تغذیه سالم در بوفه سالم اشاره کرد.

مهندس امینی کارشناس مسئول بهداشت محیط مهاباد در خصوص سرویس‌های بهداشت مدارس دانش آموزان گفت: رعایت نظافت سرویس‌های بهداشتی و نصب پوستر مواد غذایی مجاز و غیر‌ مجاز در روی بوفه مدارس اهمیت دارد.

وی افزود: فضای فیزیکی بوفه، مواد غذایی داخل بوفه و بهداشت متصدی بوفه از نظر برخورداری از کارت سلامت و رعایت نکات بهداشتی مهم است و در سلامت آینده سازان فردای ما می تواند نقش به سزایی داشته باشد.

کارشناس مسئول بیمارسهای مرکز بهداشت گفت: شعار امسال «هم پیمان تا پایان سل» می باشد، بیماری سل به رغم داشتن قابلیت پیشگیری و درمان کامل همچنان جز 10 بیماری اول در جهان است .

وی اظهار داشت: از هر سه نفر در جهان 1 نفر با وجود سلامتی عامل بیماری سل را به صورت غیر فعال در بدن خود دارد که 5 تا 10 درصد این افراد به دلیل ضعف سیستم ایمنی ممکن است به بیماری مبتلا شوند لذا باید عزم ملی و مشارکت همگانی و برنامه ریزی را برای پیشگیری از انجام بدهیم.

تردست در خصوص بیماری شپش سر گفت: ساده ترین و موثرترین راه حل برای از بین بردن این بیماری راجوشاندن وسایل شخصی دانش آموزان می باشد ووالدین همیشه و به‌طور مرتب موهایفرزندان خود را چک کنند، بدون شک پیدا کردن مشکل در همان ابتدا، درمان را هم ساده‌ترمی‌کند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.