روز سرنوشت ساز تیم ملی نوجوانان در پنانگ

ششمین دوره رقابت های وزنه برداری قهرمانی نوجوانان جهان، فردا (سه شنبه 4 آبان) با برگزاری رقابت های گروه A دسته 94 و 94+ کیلوگرم به پایان می رسد.

روز سرنوشت ساز  تیم ملی نوجوانان در پنانگبه گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان؛ در روز پایانی رقابت ها 3 نماینده کشورمان طبق برنامه ریزی به روی تخته می روند:علیرضا لطفی (ساعت 5 و 30 دقیقه صبح، دسته 94 کیلوگرم)علی داوودی و محمدرضا روشنی (ساعت 10 و 30 دقیقه صبح، دسته 94+ کیلوگرم) در گروه A دسته 94 کیلوگرم، 10 وزنه بردار با یکدیگر رقابت می کنند که یکی از آنها ملی پوش ایلامی کشورمان، علیرضا لطفی است. 
با توجه به استارت لیست این وزن جدی ترین رقبای لطفی برای کسب مدال طلا ایراکلی چخیدزه از گرجستان و ایگور پوشمین از روسیه هستند. نماینده گرجستان 330، لطفی 322 و نماینده روسیه 320 کیلوگرم را به عنوان رکورد ورودی اعلام کرده اند تا روی کاغذ شرایطی بهتر از دیگر وزنه برداران این وزن داشته باشند. ناگفته نماند لطفی در رقابت های قهرمانی نوجوانان کشور در حرکت یکضرب وزنه 142 کیلویی را مهار کند و با ثبت رکورد 170 کیلوگرم در حرکت دوضرب با مجموع 312 کیلوگرم عنوان قهرمانی را به دست آورد. اما در فوق سنگین همه نگاه ها به قدرت نمایی 2 وزنه بردار ایرانی و رقابت نزدیک آنها با دو نماینده کشور روسیه است. علی داوودی که در صدر استارت لیست جهانی قرار دارد، با رکورد ورودی 360 کیلوگرم شانس نخست قهرمانی و کسب عنوان قویترین نوجوان رقابتهاست. داوودی در این راه باید با دیمیتری گرتسا، وزنه بردار نوجوان روسی ها رقابت کند که با رکورد ورودی 350 کیلوگرم در مکان دوم استارت لیست قرار دارد. البته آخرین رکوردهای ثبت شده از علی داوودی به مراتب بیشتر از رکورد ورودی اوست. این وزنه بردار تهرانی در مسابقات قهرمانی کشور با مهر وزنه های 177 کیلوگرم در یکضرب و 205 کیلوگرم در دوضرب، ضمن جابجایی رکورد ایران با حدنصاب 382 کیلوگرم قهرمان شد در همان مسابقات محمدرضا روشنی با رکورد مجموع 339 کیلوگرم (151 کیلوگرم در یکضرب و 188 کیلوگرم در دوضرب) نایب قهرمان دسته فوق سنگین شد. روشنی در استارت لیست مسابقات جهانی با رکورد ورودی 335 کیلوگرم در جایگاه سوم قرار دارد.
رقابت برای سکوی جهانی
تیم ملی وزنه برداری جوانان کشورمان با کسب 2 مدال نقره، 2 برنز و 259 امتیاز تیمی در حال حاضر در مکان هفتم رده بندی تیمی رقابت ها قرار دارد، اما این امیدواری وجود دارد که با عملکرد درخشان 3 نماینده ای که فردا به روی تخته می روند، نوجوانان ایران بتوانند یکی از سکوی های اول تا سوم تیمی را از آن خود کنند. مدعیان اصلی قهرمانی روسیه است. روس ها هم مثل ایران در رقابتهای فردا 3 نماینده دارند و فعلا 288 امتیاز تیمی کسب کرده اند. لسهتانی ها هم در دو وزن آخر 3 نمانده دارند و در حال حاضر با 264 امتیاز تیمی، بین ایران و روسیه قرار دارند. به جمع مدعیان تیمی باید آمریکا را هم اضافه کرد. البته دو نماینده آمریکا در دسته 94+ دقایقی پیش در گروه B وزنه زدند تا شانس این تیم برای ایستادن روی سکو کاهش یابد. دو تیم ترکیه و کلمبیا هم در روز پایانی نماینده ای ندارند تا برای قرار گرفتن روی سکوی تیمی نظاره گره مسابقات اوزان 94 و 94+ کیلوگرم باشند. ترکیه با 437 امتیاز فعلا صدرنشین است و کلمبیا که با تیمی 6 نفره در مسابقات شرکت کرده بود با 408 امتیاز در جایگاه دوم قرار دارد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار