بازنگری 300 رشته تحصیلی از سوی وزارت علوم

وزارت علوم گفت: در سال گذشته 300 رشته تحصیلی متناسب با نیاز جامعه و منطقه بازنگری شده است.

بازنگری 300 رشته تحصیلی از سوی وزارت علومبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  فرهادی وزیر علوم در حاشیه چهارمین همایش توسعه انجمن علمی کشور با اشاره به اهداف وزارت علوم در کاهش بیکاری و ایجاد اشتغال اظهار داشت: بحث آموزش در اشتغال در حدود 30 درصد بوده و برای کاهش بیکاری و ایجاد کارآفرینی باید سازمان‌های ذیربط و انجمن ‌های علمی در این زمینه کمک بزرگی به آن بکنند.

وی بیان کرد: یکی از اهداف وزارت علوم توسعه آموزش‌های مهارتی بیش از پیش بوده و آموزش را در مقاطع مختلف تحصیلی در مقاطع دکترا و ارشد به سمت تحقیقاتی بودن به پیش ببرد.

فرهادی یادآور شد: در سال گذشته 300 رشته تحصیلی بازنگری شده و من امیدوارم رشته‌ها بر اساس نیاز جامعه و منطقه ارزیابی و بازنگری‌های خوبی  انجام بشود.

وی تاکید کرد: تاسیس رشته‌های دانش بنیان ویژه استادان دانشگاه و فارغ‌التحصیلان با هدف نوآوری و فناوری محصولات و سوق دادن تولیدات استعدادهای استارآپی به سمت محصول صورت گرفته است. 

وی ادامه داد: اگر افراد صاحب طرح‌های نو‌آورانه، خودشان شرکت‌های دانش بنیان تاسیس کنند از تخصیص‌های ویژه‌ای و امکانات ویژه‌ای برخوردار می‌شوند.

فرهادی اظهار داشت: ساماندهی و توسعه واحدهای دانشگاهی برای ایجاد رشته‌های مناسب با نیاز بازار و مناطق مختلف کشور از دیگر اقدامات وزارت علوم بوده است.

وی گفت:‌ تعدادی از کارورزان با قرارداد وزارت صنعت و وزارت علوم دوره‌های کارآموزی خود را در صنایع و کارخانجات مختلف می‌گذرانند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.