سروری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

تصویب کاپیتولاسیون به معنای تحقیر ملت ایران بود

قائم مقام جمعیت رهپویان گفت: تصویب لایحه کاپیتولاسیون به معنای آن بود که مردم ما از ابتدایی‌ترین شئون جامعه بشری هم برخوردار نیستند.

پرویز سروری در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با پیامدهای اجرای کاپیتولاسیون در کشورمان اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های بارز ملت ما در طول تاریخ 3500 ساله‌اش، عزت و مناعت طبعی است که بعد از اسلام و بر اساس آموزه‌های دینی روز به روز  افزایش پیدا کرده است.

قائم مقام جمعیت رهپویان با اشاره به اینکه متأسفانه در دوران ستم شاهی شاهد اقداماتی در جهت کاهش عزت ملت ایران بودیم، متذکر شد: حضرت امام خمینی (ره) با مردم شناسی و مناعت طبعی که داشتند، نسبت به لایحه ذلت‌بار کاپیتولاسیون موضع بسیار تندی نشان دادند و آن را مغایر با اهداف اسلام و انقلاب دانستند.

و ی افزود: با تصویب لایحه کاپیتولاسیون، محاکم ما نمی‌توانستند به تخلفات مستشاران آمریکایی رسیدگی کنند و آنان در کشور خودشان مورد بازجویی و محاکمه قرار می‌گرفتند.

سروری با تأکید بر اینکه تصویب کاپیتولاسیون به معنای تحقیر ملت ایران بود، تصریح کرد: تصویب این لایحه به معنای آن بود که مردم ما از ابتدایی‌ترین شئون جامعه بشری هم برخوردار نیستند و آمریکایی‌ها نسبت به آنان تسلط و برتری دارند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار