کاهش ارزش صادرات ژاپن برای دوازدهمین ماه متوالی

ارزش صادرات کشور ژاپن برای دوازدهمین ماه پیاپی شاهد کاهش بود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت فورچن، صادرات ژاپن برای دوازدهمین ماه پیاپی نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافت. 

بر اساس اطلاعات منتشر شده وزارت دارایی ژاپن، میزان صادرات این کشور در ماه سپتامبر (31 روز منتهی به 10 مهرماه) نسبت به سال گذشته 6.9 درصد کاهش یافت. در ماه اوت (31 روز منتهی به 10 شهریور) نیز با کاهش صادرات خودروی ژاپن به آمریکا و وسایل الکترونیک به چین، صادرات این کشور شاهد کاهش 9.6 درصدی خود بود. 

این میزان کاهش صادرات اندکی بهتر از پیشبینی‌های رسانه‌‌ای که به وسیله خبرگزاری رویترز در میان اقتصاددانان انجام شد، بود. پس از افزایش 16 درصدی ارزش ین در برابر دلار در یک سال گذشته میلادی و کاهش ارزش صادرات ژاپن، اقتصاددانان پیشبینی می‌کردند میزان کاهش صادرات توکیو به 10.4 درصد برسد. 

با این وجود، صادرات ژاپن در ماه سپتامبر از منظر حجم شاهد رشد 4.7 درصدی بود. این میزان افزایش، سریعترین مقدار رشد در دو سال گذشته بود. هیدنبو توکودا، اقتصاددان برجسته موسسه تحقیقاتی "میزوهو" در این باره می‌گوید: افزایش حجم صادرات ژاپن پس از نوسان در سطح ارزش صادرات را می‌توان نشانه مثبتی قلمداد کرد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار