اردبیل؛

بهسازی 4 هزار واحد روستایی در خلخال

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل گفت: امسال ۴۰۰۰ واحد روستایی شهرستان خلخال مقاوم‌سازی و بهسازی می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ مسعود امامی یگانه در بازدید از روند اجرای مقاوم سازی روستای ترازوج شهرستان خلخال اظهار داشت: با برنامه‌ریزیهای انجام شده امسال 4000 واحد روستایی کم دوام و بی‌دوام در شهرستان خلخال مقاوم‌سازی و بهسازی می‌شود.

وی افزود: این واحدها با دریافت کمکهای بلاعوض و وامهای بانکی کم‌بهره مقوم‌سازی می‌شوند تا بتوانیم از حوادث پیش‌بینی شده در این شهرستان جلوگیری کنیم و با مقاوم‌سازی خانه‌ها جان هموطنان خود را نجات دهیم چرا که در حادثه سال قبل چندین خانه کاهگلی در روستای ترازوج شهرستان خلخال ویران شده بود.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اردبیل گفت: روستای ترازوج در حال حاضر به تعداد 83 خانوار و 185 نفر سکنه دارد که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل از تابستان امسال تسهیلات لازم و کم‌بهره‌را به روستائیان پرداخته تا عملیات مقاوم‌سازی و بهسازی خانه‌های این روستائیان انجام شود.

امامی‌یگانه تصریح کرد: تمامی دستگاههای اجرایی و شهرداریها بایستی تدابیر لازم را برای جلوگیری از خسارتهای احتمالی انجام دهند تا با شروع فصل سرما و بارندگی بتوانیم تصمیمات به موقع و درستی بگیریم که در این راستا قرار است تجهیزات آتش‌نشانی در شهرداریهای استان در دستور کار قرار گیرد.

وی اظهار کرد: بایستی تا شروع بارندگی‌ها و فصل سرما وامها از بانکهای عامل دریافت شود تا بتوانیم شرایط اسکان را برای روستائیان به وجود آوریم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار