اهواز؛

فتح سکوهای جهانی با اعتبار بخشی در ایران

سرپرست اداره اعتبار بخشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت:هدف غایی اعتبار بخشی، ارتقای کیفیت و ایمنی بیمار در بیمارستان ها است .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،نادر عسگری معاون فنی دفتر نظارت و اعتباربخشی و سرپرست اداره اعتبار بخشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در همایش مدیران ارشد بیمارستان های قطب جنوب غرب کشور در سرسرای شهدای دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اظهار داشت : یکشنبه هفته آینده میزبان چهار نفر از داوران و مشاوران انجمن بین المللی ایسکوا هستیم تا در مذاکرات بتوانیم اجزای مختلف اعتباربخشی کشور را بار دیگر به جایگاه جهانی برگردانیم.

وی تصریح کرد: اگر کشور ایران برای اعتبار بخشی ملی ایران برند ایسکوا را اخذ کند این برند از اعتبار بخشی ملی ایران یک برند بین المللی می سازد.

عسگری افزود: این برند می تواند بیمارستان های ایران را در گردشگری سلامت رونق دهد.

سرپرست اداره اعتبار بخشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان داشت : اعتباربخشی یک نظام ارزیابی یا ارزشیابی سیستماتیک است که همه اجزای یک سازمان که در گروه هدف ما، بیمارستان است ارزیابی کرده و در یک مطالعه و برش مقطعی، تمام جزییات سازمان را تحلیل و ارزیابی می کند.

وی ادامه داد: نظام های ارزشیابی به منظور ارتقای کیفیت سازمان ها طراحی می شود و اعتبار بخشی نه تنها آزمون نیست بلکه ابزاری برای تعالی و رشد یک سازمان و نقشه راهی برای اداره سازمان است.

عسگری گفت: هدف غایی اعتبار بخشی، ارتقای کیفیت و ایمنی بیمار در بیمارستان ها است و اعتبار بخشی جایگزین ارزشیابی سنتی شد.

معاون فنی دفتر نظارت و اعتباربخشی وزارت بهداشت ادامه داد: رویکرد اعتباربخشی مستندسازی است که پایه فرهنگ سازی در کیفیت محسوب می شود.

وی در خصوص اجزای اعتبار بخشی اظهار کرد: این اجزا شامل محتوای استاندارد، روش ارزیابی و ارزیاب است که بر اساس مطالعات جهانی ارزیابان مهمترین جزء آن هستند.

عسگری، مدل های اعتباربخشی را اختیاری و اجباری عنوان کرد و گفت: مدل اختیاری داوطلبانه و توسط سازمان های مستقل انجام می شود و مدل اجباری که در کشور ما از درجه یک تا سه الزامی است و بیمه ها بر اساس آن تعرفه پرداخت می کنند مدلی است که برخی کشورها به عنوان ابزار نظارتی استفاده می کنند.

وی ادامه داد: زیر محورهای جدید اعتبار بخشی شامل مراقبت های عمومی بالینی، حاد و اورژانس، بیهوشی و جراحی و مدیریت غذایی است.

عسگری گفت: امسال اعتبار بخشی تمرکز ویژه ای بر ارتباط با بیمار دارد؛مدیران و مسئولان بیمارستانی خود متولی اعتباربخشی هستند  .

ایرج نظری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیز در این همایش اظهار کرد: در دولت یازدهم در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خدمات و اتفاقات ویژه ای از جمله طرح تحول نظام سلامت صورت گرفت.

وی افزود: امید است این طرح همچنان ادامه یابد و ضعف ها برطرف شود و روز به روز در پیشرفت این طرح گام های بزرگتری برداریم.

نظری  بیان داشت : رسالت اصلی اعتبار بخشی ارتقای کیفیت امینی و مراقبت از بیماران است که خود به خود نه تنها بیمار و کارکنان بیمارستان سود می برند بلکه هزینه ها و شاخص های فیزیکی و چگونگی ارائه خدمات تحت تاثیر قرار می گیرند.

وی ابراز  در پایان گفت : با نظام اعتباربخشی با سنجش های جدید تا پایان سال بیمارستان ها نتایج خوبی در ارتقای کیفیت ایمنی و مراقبت از بیمار کسب کنند.

همایش مدیران ارشد بیمارستان های قطب جنوب غرب کشور با حضور مدیران بیمارستان ها، مدیران پرستاری و مسئولان دفاتر بهبود وکارشناسان ارشد نهادهای اجرایی دانشگاه ها و دانشکده ها از جمله دانشگاه لرستان، دزفول، بهبهان، آبادان و شوشتر به منظور آموزش مدیران در خصوص اعتبار بخشی و محورها و زیرمحورها و برنامه های جدید در سال 95 برگزار شد.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.