کرمان؛

شناسایی 3 هزار و 842 نفر افاغنه کم‌توان در کرمان

مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: تاکنون 3 هزار و 842 نفر افراد کم‌توان افاغنه در کرمان شناسایی و به آن‌ها خدمات آموزش در خانواده، وسایل کمک‌ توانبخشی و اقدامات پیشگیرانه ارائه شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، عباس صادق‌زاده با توجه به اینکه UNHCR در چارچوب قوانین بین‌المللی به حمایت از حقوق مهاجرین می‌پردازد ، افزود: تاکنون بهزیستی کرمان به نمایندگی از دولت ایران در ارائه خدمات توانبخشی مبنتی بر جامعه و برابرسازی فرصت‌ها برای مهاجرین افغان تلاش کرده است.

وی گفت: ارائه مجموعه‌ از خدمات می‌تواند سبب ارتقا سطح قابلیت‌های فردی و اجتماعی این افراد شود و زمینه را برای ادغام اجتماعی آن‌ها فراهم سازد.

صادق زاده افزود: در 10 سال اخیر طی تفاهم‌نامه همکاری با UNHCR و سازمان بهزیستی کرمان و وزرات کشور در خصوص توانبخشی مبتنی بر جامعه پناهندگان افغان، 3 هزار و 842 نفر افراد کم‌توان در کرمان شناسایی و به آن‌ها خدمات آموزش در خانواده، وسایل کمک‌ توانبخشی و اقدامات پیشگیرانه ارائه شده است.

وی خواستار ادامه طرح CBR مهاجرین افغان مستقر در کرمان از کمیسر امور بشر دوستانه و مدیریت بحران اتحادیه اروپا و هئیت همراه شد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار