زاهدان؛

پارک‎های علم و فناوری پل ارتباطی میان دانشگاه و صنعت

پارک‎های علم و فناوری پل ارتباطی میان دانشگاه و صنعت است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان.،رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان  در سومین نشست مدیران مرکز رشد منطقه 3 دانشگاه آزاد اسلامی گفت: باید از نظرات و ارزیابی‎هایی که نتایج این جلسات است در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی استفاده بهینه و کارآمد شود.

دکتر امین‎رضا کمالیان افزود: امیدواریم تعداد مراکز رشد و در نتیجه روند تولید ثروت از علم افزایش داشته باشد، زیرا معتقدیم مراکز رشد و پارک‎های علم و فناوری پل ارتباطی میان دانشگاه و صنعت است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان عنوان کرد: با توجه به اینکه استان سیستان و بلوچستان یک استان خدماتی است نه صنعتی، اما ارتباط خوب و مطلوب میان صنعت و دانشگاه، توسط مراکز رشد و هسته‎های فناور واحد زاهدان به خوبی لمس شده است.

وی با تشریح فعالیت مرکز رشد واحد زاهدان گفت: عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان در حوزه مرکز رشد الگویی برای مراکز رشد و پارک‎های علم و فناوری استان سیستان و بلوچستان شده است و خوشبختانه در حال حاضر تعامل بسیار زیادی میان مراکز رشد استان و این واحد دانشگاهی برقرار است که امیدواریم نتایج حاصل از این تعامل و همکاری کاهش فاصله صنعت و دانشگاه باشد.
کمالیان به آمار بالای بیکاری در استان سیستان و بلوچستان اشاره و بیان کرد: هدف از راه‎اندازی و تقویت مرکز رشد در زاهدان افزایش میزان سطح اشتغال و رفاه عمومی بود و امیدواریم در آینده نزدیک برگ زرین کارنامه مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان کاهش چشم‎گیر نرخ بیکاری باشد.
 
وی با بیان اینکه با افتخار می‎توانیم اعلام کنیم مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان یک نقش محوری در توسعه فناوری استان داشته است، عنوان کرد: در حال حاضر مرکز رشد واحد زاهدان بیش از 30 واحد فعال دارد و این فعالیت و پویایی واحدها و هسته‎های فناور باعث شد زمینه برای راه‎اندازی شهرک شفا مهیا شود، که محصول این اقدامات و فعالیت‎ها هموار شدن مسیر تجاری شدن علم در استان سیستان و بلوچستان است.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.