همدان؛

مصرف داروها بیش از مقدار درمانی، شایع‎ترین علت بروز مسمومیت دارویی

كارشناس تجويز و مصرف منطقي داروي دانشگاه، مصرف داروها بیش از مقادیر درمانی را شایع‎ترین علت بروز مسمومیت دارویی بيان كرد.

مصرف داروها بیش از مقدار درمانی، شایع‎ترین علت بروز مسمومیت داروییبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مجيد حنيفه گفت: همه ساله به علت مراجعه زياد بيماران به مراكز درماني ناشي از مسموميت دارويي، از تاریخ یک تا 7 آبان به عنوان هفته پيبشگيري از مسموميت دارويي نامگذاري شده است تا در اين هفته بتوان با اطلاع‎رساني و آگاهي‎بخشي، آمار اين مسموميت‌‏ها را كاهش داد.

وي با اشاره به مصرف بيش از مقدار درماني دارو به عنوان شايع‌ترين علت بروز مسمومیت دارویی در جهان، افزود: كودكان زير پنج سال، پرخطرترین گروه سنی از نظر بروز مسمومیت هستند.

حنيفه، مصرف خودسرانه داروها بدون تجويز پزشك را از ديگر عوامل بروز مسموميت عنوان كرد و گفت: بعضي از داروهای گیاهی در صورت مصرف بیش از حد یا نابجا می‎توانند مسمومیت‎های منجر به مرگ ایجاد كنند.

كارشناس تجويز و مصرف منطقي داروي دنشگاه با اشاره به فرا رسيدن فصل سرما و گسترش استفاده از سيستم‌هاي گرمايشي گفت: با رعایت نکات ایمنی در استفاده از وسایل گازسوز از مسمومیت با گاز منوکسید کربن پیشگیری كنيد.

وي افزود: خرید و فروش سم حشره‎کش فسفید آلومینیوم (قرص برنج) به علت وجود سم بالا ممنوع است.

حنيفه به افرادي كه مصرف مواد مخدر دارند، تأکید كرد که ناخالصی‎های موجود در انواع مواد مخدر در برخی موارد از خود ماده مخدر مرگبارتر است.

انتهای پیام/ د


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار