یاسوج؛

55 مرکز بهداشتی و پایگاه سلامت در استان ساخته می شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: 55 مرکز بهداشتی، درمانی و پایگاه سلامت در مناطق مختلف استان ساخته می شود.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی در دومین نشست شورای سلامت استان در سال جاری با اشاره به ساخت 55 مرکز بهداشتی، درمانی و پایگاه سلامت در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد گفت:با توجه به سیاست های وزارت بهداشت و درمان برای توسعه فضای فیزیکی مراکز بهداشتی و درمانی مناطق محروم کشور به منظور جبران و رفع کمبودها این مراکز در استان ساخته می شوند.

رضا چمن با بیان اینکه تفاهم نامه ای به همین منظور با وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی،استانداری و این دانشگاه انعقاد شده است افزود:بیش از 270 میلیارد ریال برای ساخت این تعداد مراکز بهداشتی و درمانی اختصاص داده شده است.


وی گفت:بر اساس این تفاهم نامه این مراکز باید ظرف مدت 2 سال ساخته شوند.


چمن با اشاره به فرا رسیدن فصل سرما و در راه بودن 3 موج آنفلوآنزا تا پایان اسفندماه رعایت نکات بهداشتی و پیشگیری را برای جلوگیری از شیوع این بیماری مهم و ضروری دانست.


وی افزود:افراد دارای بیماری های زمینه ای از جمله بیماری های قلبی و عروقی،تنفسی،سرطانی،کلیوی،کودکان،سالمندان و زنان باردار بیشتر در معرض خطر این نوع بیماری هستند که باید به نکات بهداشتی وراه های پیشگیری توجه کنند.


وی از اصحاب رسانه به ویژه صداوسیما خواست همانند سال گذشته با آگاهی بخشی و فرهنگ سازی برای پیشگیری و جلوگیری از شیوع بیماری آنفلوآنزا در استان تلاش کنند.


لدنی نژاد مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان نیز تامین اعتبار لازم برای احداث و اتصال فاضلاب بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج به شبکه اصلی فاضلاب این شهر را ضروری دانست و گفت:برای احداث شبکه فاضلاب این بیمارستان به 12 میلیارد ریال اعتبار نیاز است که قرار شد خط اصلی آن در کنار  پل چهارم بشار با مساعدت سازمان برنامه و بودجه استان اجرا شود.


نظری فرماندار بویراحمد هم با انتقاد از تامین نکردن اعتبار لازم برای اجرای طرح فاضلاب این بیمارستان از چندین سال قبل تا الان گفت:برای ارتقا سلامت شهروندان شهر یاسوج و آلوده نکردن محیط زیست به ویژه رودخانه بشار ضرورت دارد مسئولان  برای تامین اعتبار لازم و تسریع در روند اجرای آن بیش از پیش تلاش کنند.


فروزنده رئیس شرکت غله استان هم یکی از اولویت های کاری این شرکت را خرید گندم با کیفیت و برگزاری کلاس های آموزشی ویژه خبازان استان برای تامین نان با کیفیت و ارتقا سلامت مردم برشمرد و گفت:این شرکت علاوه بر خرید 67 هزار تن گندم تولید داخل استان و 6 هزار تن گندم دروم خارج از استان، قریب به 20 هزار تن گندم با کیفیت از استانهای فارس و خوزستان خریداری و برای بیش از هزار و 50 نفر از خبازان و کارگران این واحد صنفی کلاسهای آموزشی پخت نان برگزار کرده است.


بشیر آرمان رئیس اداره سلامت آموزش و پرورش استان نیز از اجرای طرح مروجان سلامت از 5 سال گذشته تاکنون در مدارس استان با هدف ارتقا ایمنی و سلامت دانش آموزان خبر داد و گفت:این طرح از مجموع 2 هزار و 800 مدرسه در سراسر استان هم اکنون در 450 مدرسه آن اجرا می شود.


محمدی معاون سیاسی و امنیتی استاندار هم با اشاره به ضرورت توجه ویژه به مقوله سلامت در همه سطوح و بخش ها گفت :یکی از محور های اصلی توسعه هر کشور و استانی شاخص سلامت است که ضرورت دارد تمامی دستگاه ها و مسئولان متولی نسبت به ارتقا سطح سلامت استان بیشتر تلاش کنند.


وی همچنین توجه به مصوبات شورای سلامت استان را مهم برشمرد و افزود: هر مسئول و مدیر دستگاه اجرایی موظف است که مصوبات شورای سلامت مربوط به دستگاه خود را اجرا کند.




انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.