با اشاره به همکاری مستشاران نظامی انگلیسی با سعودی‌ها؛

ایندیپندنت: رژیم سعودی به صورت هدفمند زیرساخت‌های کشاورزی یمن را بمباران می‌کند

روزنامه انگلیسی ایندیپندنت در گزارشی به بررسی حملات هدفمند رژیم سعودی به زیرساخت‌های کشاورزی یمن پرداخت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه ایندیپندنت در گزارشی به جنگ رژیم سعودی علیه مردم یمن پرداخت. 

در این گزارش آمده است: جنگ یمن به طور منحصر به فرد تلفیقی از تراژدی، ریاکاری و کار بیهوده است. این جنگ خونین، تاکنون 10 هزار نفر را به کام مرگ کشیده است که 4 هزار نفر آنها را غیر نظامیان تشکیل می‌دهند. این درحالی است که مستشاران آمریکایی و انگلیسی با رضایت کامل به یورش سعودی‌ها به مراسم ترحیم، بازارها و به طور مشخص اهداف نظامی کمک می‌کنند. 

نگارنده این گزارش، با تاکید بر بیهوده بودن این جنگ می‌نویسد: براساس گزارش بانک "چارتر استاندارد" هزینه ماهانه تجاوز عربستان به یمن 250 میلیون دلار است. این در حالی است که این رژیم نمی‌تواند بدهی‌های خود به شرکت‌های ساخت و ساز بپردازد. صورت زشت جنگ یمن بمباران مزارع، احشام و غلات است که نان مردم یمن و خوراک دام‌های آنها را تشکیل می‌دهد. رژیم سعودی به طور گسترده زیرساخت‌های کشاورزی یمن را بمباران می‌کند.

در ادامه این گزارش آمده است: شواهد محکمی وجود دارد که اثبات ‌‌می‌کند رژیم سعودی و کشورهایی که در جنگ یمن با ریاض ائتلاف کرده‌اند، -- به همراه مستشاران نفرت انگیز انگلیسی – به صورت عمدی بخش کوچک کشاورزی یمن را مورد هدف قرار می‌دهند. حملات به مزارع کشاورزی در صورت موفقت‌آمیز بودن، نه تنها باعث گرسنگی مردم یمن در دوره پس از جنگ می‌شود بلکه باعث وابستگی کامل غذایی این کشور به واردات مواد غذایی خواهد شد. این واردات بی‌شک از کشورهای حوزه خلیج فارس خواهد بود. کشورهایی که همینک درحال بمباران یمن هستند!

نگارنده در ادامه مدعی است: جنگ یمن بخشی از تلاش‌های طولانی رژیم سعودی برای جنگ نیابتی با ایران است. ریاض بارها در ادعاهایی بی‌اساس، تهران را متهم به کمک نظامی و تسلیحاتی به جنبش انصارالله یمن کرده است. با وجود اختلاف‌های در خاورمیانه،  بمباران دردناک غیرنظامیان یمن و هدف قرار دادن محصولات کشاورزی، مسئله‌ای متفاوت است. اطلاعات گردآوری شده نشان می‌دهد ائتلاف سعودی برنامه‌ای برای نابودی معیشت روستاییان دارد.

مارتا ماندی، استاد بازنشسته کالج اقتصاد لندن که پیش‌تر در لبنان کار کرده است، در این باره گفت: رژیم سعودی به صورت هدفمند اقدام به بمباران هوایی زیرساخت‌های کشاورزی به منظور نابودی جامعه مدنی یمن می‌کند. گزارش‌های دولت مرکزی در صنعا نشان می‌‌دهد رژیم سعودی در 357 بار حمله هوایی در 20 منطقه، اهدافی چون مزارع، حیوانات، زیرساخت‌های آبی، انبارهای غذا، آذوقه‌های کشاورزی و بازارها را بمباران کرده است. 

این استاد بازنشسته انگلیسی می‌افزاید: بر اساس گزارش سازمان خاروبار و کشاورزی ملل متحد (فائو)، تنها در 2.8 درصد زمین‌های یمن کشاورزی صورت می‌گیرد. عربستان در سال 1949 پروتکلی را به امضا رساند که براساس آن اجازه حمله و نابودی موارد حیاتی برای جمعیت غیرنظامی را ندارد. این موارد حیاتی شامل انبار مواد غذایی، مناطق کشاورزی، احشام و مواردی از این دست می‌شود. 



انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار