همدان؛

بهره برداری از بیمارستان قائم تویسرکان در سال آینده

فرماندار تویسرکان گفت: بیمارستان قائم(عج) تویسرکان نیمه اول سال 96 به بهره‎برداری می‎رسد.

بهره برداری از بیمارستان قائم تویسرکان در سال آیندهبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حبیب مومیوند افزود: تکمیل طرح بیمارستان قائم(عج) تویسرکان از مصوبات سفر رئیس جمهوری و هیئت دولت به استان در سال 94 است که باید تا پایان سال 95 به بهره‌برداری برسد.

وی گفت: از مسئولان مرتبط وزارت راه و شهرسازی انتظار داریم به روند تکمیل این طرح شتاب بیشتری بدهند.

مومیوند تأکید کرد: طرح بیمارستان قائم(عج) از اثرگذاری بالایی در روند توسعه زیرساخت‎های حوزه بهداشت و درمان در تویسرکان برخوردار است که از سال 87 مراحل اجرایی آن آغاز شده و هنوز به پایان نرسیده است.

وی گفت: در سال جاری اعتباری معادل 135 میلیارد ریال برای بهسازی و نوسازی 32 مرکز بهداشتی در شهرستان تویسرکان اختصاص یافته است که ساخت چهار پایگاه سلامت، مرکز جامع تخصصی سلامت، بازسازی ستاد شبکه بهداشت و درمان تویسرکان، مرکز بهورزی و خانه‏های بهداشت روستایی از مهمترین این طرح‎ها بشمار می‎روند.

فرماندار تویسرکان با اشاره به صرف اعتباری افزون بر 80 میلیارد ریال برای تجهیز و بازسازی بخشی از بیمارستان ولی‌عصر(عج) به عنوان تنها بیمارستان کنونی شهرستان تویسرکان در سال 94 اضافه کرد: امید می‏رود با پایان طرح ساخت بیمارستان قائم(عج) در نیمه اول سال 96 شاهد شتاب در روند توسعه مولفه‌های حوزه بهداشت و درمان شهرستان تویسرکان باشیم.

وی اظهار کرد: در حال حاضر، 19 متخصص در رشته‌های مختلف پزشکی در کلینیک تخصصی به مردم شهرستان تویسرکان ارائه خدمت می‎کنند و تا کنون اعتباری افزون بر 120 میلیارد ریال به جای مردم شهرستان توسط دولت و در قالب طرح تحول نظام سلامت هزینه شده است.

مومیوند تصریح کرد: شرایط حوزه بهداشت و درمان در تویسرکان نسبت به مقطع زمانی پیش از اجرای برنامه تحول نظام سلامت متحول شده است.

وی، اجرای برنامه تحول نظام سلامت را یکی از اقدامات بزرگ و اثرگذار دولت یازدهم برشمرد و اضافه کرد: اکنون بسیاری از اقشار آسیب‎پذیر جامعه برای درمان خود با مشکلات گذشته مواجه نیستند.

فرماندار تویسرکان خاطرنشان کرد: مدیریت شهرستان تویسرکان از ایجاد و توسعه تشکل‎ها و سمن‎های مردمی در حوزه‌های متنوع از جمله حوزه بهداشت و درمان استقبال می‎کند.

گفتنی است، طرح ساخت بیمارستان قائم(عج) شهرستان تویسرکان از سال 87 آغاز شده است که در برخی مقاطع به دلیل کمبود اعتبارات مالی و کندی کار پیمانکار وقت با وقفه‎هایی در روند مراحل اجرایی روبه رو بود.

این پروژه در حال حاضر 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی در سال 96 به بهره‎برداری می‎رسد.

انتهای پیام/ د


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.