مناظره رادیویی دو عضو کنگره آمریکا بر سر موضوع ایران

دو عضو دموکرات و جمهوری‌خواه کنگره آمریکا در یک مناظره رادیویی به موضوع سیاست‌های این کشور در برقراری ارتباط با ایران پرداختند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی کی‌ام‌ال لند؛ "دیوید یانگ،" عضو جمهوری‌خواه، و "جیم مورر،" عضو دموکرات کنگره امریکا، در یک مناظره رادیویی در استودیو کی‌ام‌ال حاضر شدند و پیرامون مسائل مختلفی از جمله ایران و مبارزه با تروریسم پرداختند. "یانگ" در ارتباط با برقراری روابط مالی آمریکا با ایران، "باراک اوباما،" رئیس جمهور آمریکا، را مورد ملامت قرار داد و به ماجرای پول پرداخت شده به تهران بابت آزادی زندانیان آمریکایی اشاره کرد.

"یانگ" ضمن حمله به "مورر" بابت حمایت از این توافق مدعی شد: متوجه نمی‌شوم "مورر" چگونه از پول پرداخت شده در ازای آزادی زندانیان آمریکایی حمایت می‌کند. دموکرات‌ها معتقدند توافق هسته‌ای با ایران لازم و ضروری بود. به عقیده من این توافق یک باج آشکار به کشوری بود که در عملیات تروریستی مشارکت دارد، از تروریست‌ها حمایت مالی می‌کند، به متحدان ما ضربه می‌زند و دوستان ما را تهدید می‌کند.

"مورر" در پاسخ گفت به عقده وی نیز ایران کشوری قابل اعتماد نیست و در ادامه پرسید پیشنهاد "یانگ" برای پایان دادن به موضوع هسته‌ای ایران چه بوده است؟

"مورر" در ادامه گفت: توافق هسته‌ای ایران به توسعه فعالیت‌های اتمی این کشور پایان داد. تنها گزینه جایگزین برای توافق هسته‌ای، آغاز جنگ با این کشور بود. یا اینکه خیلی راحت از کنار موضوع عبور می‌کردیم و به ایران اجازه می‌دادیم فعالیت هسته‌ای خود را توسعه دهد. به همین دلیل خیلی مایل هستم بدانم پیشنهاد شما در ارتباط با موضوع هسته‌ای ایران چیست، نمایندگان جمهوری‌خواه کنگره بارها توافق هسته‌ای را مورد انتقاد قرار داده‌اند؛ اما یک بار هم یک طرح منسجم و عملی برای جایگزین کردن توافق هسته‌ای ارائه ندادند.

"مورر" در ادامه گفت: مایل هستم بدانم آقای "یانگ" و دوستانشان ترجیح می‌دادند چه رفتاری را با ایران در پیش بگیرند؟ با این کشور وارد جنگ شوند و یا اجازه دهند ایران به فعالیت‌های هسته‌ای ادامه دهد؟

"یانگ" در پاسخ گفت: آمریکا باید به تحریم‌های اقتصادی علیه ایران ادامه می‌داد و حتی آن‌را بیشتر نیز می‌کرد.
"یانگ" مدعی شد: تحریم‌های اقتصادی به مراحل خوبی رسیده بود. واقعا جواب داده بود. در چنین شرایطی بعید بود فعالیت‌های هسته‌ای ایران توسعه پیدا می‌کرد و یا بازرسان این کشور اجازه بررسی سایت‌های اتمی را به ما نمی‌دادند.

این دو عضو کنگره در بخش دیگری از مناظره به گفتگو درباره بحران داخلی سوریه و مبارزه با تروریسم پرداختند. "مورر" اضافه کردن نیروهای آمریکایی بیشتر به خاورمیانه برای مبارزه با تروریسم را کاری "بی‌ملاحظه" دانست. وی گفت: در سوریه نیروهای وفادار به "بشار اسد" را داریم و در مقابل آنها نیروهای مخالف اسد هستند که با آمریکا متحد شده‌اند. هر دو گروه تلاش می‌کنند گروه تروریستی داعش را نابود کنند پس اضافه کردن نیروهای آمریکایی در این کشور امری بی‌مورد است. ما باید برای نابودی داعش، با متحدان منطقه‌ای خود همکاری داشته باشیم. 

"یانگ" در این مورد گفت: کنگره آمریکا نقشی اساسی در مبارزه با گروه‌های افراطی و تروریستی دارد؛ اما متاسفم که در این زمینه اقدامات لازم را به اجرا نگذاشته است. کنگره آمریکا به اندازه کافی در مبارزه با داعش فعال نبوده و در این باره دچار ضعف هستیم. دشمنان آمریکا به اندازه کافی از ما نمی‌ترسند، متحدانمان به قدر کفایت به ما اطمینان ندارند و طبیعی است تلاش‌های ما برای مبارزه با تروریسم تاکنون بی‌نتیجه باقی مانده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار