آیا تکلیف دولت آینده اسپانیا روشن می‌شود؟

نشست تعیین‌کننده سوسیالیست‌های اسپانیا برای تشکیل دولت

سوسیالیست‌های اسپانیا در خصوص دولت آینده این کشور تصمیم‌گیری مهمی خواهند داشت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، قرار است سوسیالیست های اسپانیا روز یکشنبه تکلیف دولت آینده را روشن کنند. 10 ماه است اسپانیا در بن بست سیاسی به سر می برد که این امر تاثیرات منفی و فلج کننده ای بر اقتصاد و نهادهای مرتبط با آن گذاشته است.

در یک اقدام بی‌سابقه در سیاست مدرن این کشور، بیش از 250 نفر از سوسیالیست ها در نشستی در خصوص رأی دادن به «ماریانو راخوی»، نخست‌وزیر موقت اسپانیا، که رئیس حزب محافظه‌کار مردم است، بحث و گفتگو می کنند.

"حزب مردم" یک حزب محافظه کار در اسپانیا است که از دیرباز رقیب سنتی سوسیالیست های اسپانیا به شمار می رود. احتمالا رأی نهایی سوسیالیست ها در این خصوص تا اواخر روز یکشنبه اعلام شود. 

از ماه دسامبر (31 روز منتهی به 11 دی 94) اداره این کشور به دست دولت موقت است؛ زیرا در دو انتخابات گذشته، هیچ حزبی موفق به کسب اکثریت آرای پارلمان نشد. راخوی توانست بیشترین آرا را در دو انتخابات گذشته کسب کند؛ اما نتوانست به حد نصاب آرا برای تشکیل دولت دست یابد.

سوسیالیست ها در نظر دارند دوباره به راخوی رأی منفی بدهند. رای منفی به وی، کشور را راهی انتخابات سوم می کند. با این حال، برخی از تحلیلگران معتقدند چنین رأیی منجر به قطع حمایت رای دهندگان از حزب سوسیالیست خواهد شد و این حزب در انتخابات سوم نیز حرفی برای گفتن نخواهد داشت.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار