وکیلی:هدف نخست ما کمک به چرخه بازیکن‌سازی است

سرمربی تیم والیبال جوانان ایران گفت: نخستین هدفی که تیم ملی نوجوانان دارد این است که بتواند با معرفی استعدادهای جدید به چرخه استعدادیابی کمک کند.

محمد وکیلی در گفتگو با خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص برگزاری اردوی تیم ملی نوجوانان ایران که  اکنون در حال برگزاری است، گفت: دوره قبل با تیم نوجوانان ایران 18 ماه فرصت داشتیم اما در این دوره نزدیک به یک سال فرصت داریم که این موضوع شرایط را ویژه تر می‌کند.

وکیلی ادامه داد: هدف و معیار ما بازیکن سازی و کمک به چرخه استعدادیابی در رده‌های پایه است. هر چند با توجه به اینکه تیم ملی والیبال ایران با حضور در المپیک وارد مرحله جدیدی شده است باید به این نکته هم توجه داشت که بازیکنان را در سطحی پرورش دهیم که بتوانند در جهان جزو بهترین‌ها باشد.

سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان ایران، با اشاره به میانگین قدی تیمش در این دوره از اردوها گفت: میانگین قدی تیم ما 186 است که این به نظرم برای تیم ملی نوجوانان ایده‌آل است. به همین دلیل برای ما بلندی قامت در تعیین و انتخاب نفرات مهم است. 

وی افزود: در تلاش خواهیم بود که در انتخاب نهایی نفرات تیم ملی نوجوانان هم به بلندی قامت توجه کنیم به خصوص بازیکنانی که در پست‌هایی نظیر دفاع روی تور و دفاع وسط کار می‌کنند. هرچند بازیکنانی که بلند قامت هستند در بعد فنی نیاز به زمان بیشتری دارند. 

وکیلی با بیان این مطلب که بازی‌های آسیایی و جهانی پیش روی تیم ملی نوجوانان است، گفت: هدف دوم ما پس از بازیکن‌سازی این است که با این تیم بتوانیم روی سکو برویم و کسب مدال کنیم. ما بازیکنانی را تربیت خواهیم کرد که بتوانند به تیم ملی برسند و در جهان هم جزو برترین‌ها باشند.

سرمربی تیم نوجوانان گفت: بعد از سال 2006 این اولین بار است که بازی‌های آسیایی و جهانی در یک سال و به فاصله 70 روز برگزار می‌شود. 10 تا 18 تیر ماه در میانمار بازی‌های آسیایی نوجوانان را داریم و پس از آن در اواسط شهریور ماه در بحرین بازی‌های جهانی نوجوانان را خواهیم داشت.

وکیلی خاطرنشان کرد: هدف ما تا پایان سال بازیکن سازی و کشف استعدادهای جدید است و پس از آن در صورت فراهم شدن شرایط بازی‌های دوستانه‌ای برگزار خواهیم کرد تا با آمادگی راهی 2 تورنمنت پیش رو شویم.

سرمربی تیم جوانان ایران، به میانگین سنی بازیکنان تیمش اشاره کرد و گفت: نفرات این اردو متولد سال 1377 به بعد هستند. در بین نفرات حاضر در این اردو چند بازیکن هم داریم که متولد 80 هستند یعنی می‌توانند دوره بعد هم در رده نوجوانان بازی کنند و این پوئن مثبتی به حساب می‌آید.

وکیلی درباره برنامه اردوهای تیمش گفت: مرحله اول این اردوها که این روزها در حال برگزاری است تا 4 آبان ماه ادامه خواهد داشت. این اردو در مرحله دوم از 8 آبان مجدد آغاز می‌شود. نفرات حاضر این اردو در قالب دو تیم در دو نوبت تمرین می‌کنند.همچنین ممکن است نفرات محدودتر شوند و همه بازیکنان در قالب یک تیم تمرین کنند.

سرمربی تیم نوجوانان درباره حضور رحمانی محمدی راد در ترکیب کادر فنی این تیم، گفت: با توجه به اینکه رحمان این روزها فرصت بیشتری داشت، من شخصا پیشنهاد دادم که در کنار ما باشد تا بتوانیم از تجربیات این مربی که در این چند سال کنار مربیان بزرگ جهان کار کرده است، استفاده کنیم. بدون شک حضور این مربی در کنار تیم نوجوانان اتفاق بزرگی است.

وکیلی در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره برخی رفتارهای غیرحرفه‌ای بازیکنان ملی‌پوش در رقابت‌های تیم‌های باشگاهی‌شان، گفت: برای این اتفاقات متاسف هستم. مردم از بازیکنان ملی‌پوش انتظار بیشتری دارند. این بازیکنان الگو هستند و اصلا زیبنده نیست که هنوز نمی‌توانند به حد کافی روی رفتارشان کنترل داشته باشند.

انتهای پیام/ 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار