سعیدی در نطق میان دستور:

قوه مجریه باید طلایه دار اقتصاد مقاومتی باشد/ صنعت ‌موشک‌سازی، بهترین الگوی خودکفایی

نماینده مردم مبارکه گفت: اقتصاد مقاومتی عزم جدی می‌خواهد که طلایه دار آن باید قوه مجریه باشد.

به گزارش خبرنگار مجلس  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  زهرا سعیدی نماینده مردم مبارکه در نطق میان دستور امروز مجلس (2 آبان ماه) با بیان این سوال که چرا نمایندگان محترم به مجلس آمده‌اید و چه وظیفه مهمی بر عهده دارید، گفت: 37 سال از عمر جمهوری اسلامی ایران می‌گذرد و دوران آزمون و خطا تمام شده  این مردم کی باید طعم شیرینی انقلاب را بچشند.

وی ادامه داد: درست است که استکبار جهانی تاکنون دردسرهای زیادی برای کشور ما ایجاد نموده اما آیا ماحق داریم ضعف‌ها و سو‌ء‌استفاده‌های خود را به گردن دیگران بیاندازیم.

سعیدی بیان کرد: این مردم از کمبودها و مشکلات طبیعی نگران نیستد حتی سختی‌های شعب‌ابیطالب را نیز تحمل می‌کنند و می بینیدکه فرزندانشان را برای حفظ انقلاب به آن سوی مرزهای کشور می‌فرستند نگرانی مردم نجیب ما گرانی و رکود و مفاسد نیست اینها معلول است شرایط به گونه‌ای است که واجب است دردی از دردهای این مردم را دوا کنیم اول از همه باید از خودمان شروع کنیم. 

نماینده مردم مبارکه تصریح کرد: آیا مجلس واقعا قوانین جامع و کاملی در راستای حل مشکلات وضع کرده و بر اجرای آن نظارت کافی داشته است و اگر این چنین است ریشه مفاسد اقتصادی کجاست. ریشه همه مفاسد باید شناسایی شود و در انظار ملت خوار و خفیف و ذلیل شوند.

وی در ادامه با اشاره به اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد مقاومتی عزم جدی می‌خواهد که طلایه دار آن باید قوه مجریه باشد.امام صادق (ع) می‌فرماید: اگر ملتی آب و خاک و هوا داشته باشد و فقیر بماند باید بر این ملت گریست. کشور ایران علاوه بر این نعمت‌های خدادادی، نفت نیز دارد که اگر نفت را نیز نخرند ظرفیت‌های دیگری داریم که می‌توانیم بر آنها تکیه کنیم و نیاز به بیگانگان نخواهیم داشت زیرا بزرگترین ظرفیت نظام جوانان آن هستند. من از سمت جوانان فریاد می‌زنم بیکاری، بیکاری، بیکاری و اشتغال، اشتغال، اشتغال. جوانان ما چگونه زندگی  کنند. در اقتصاد مقاومتی اولویت با راه‌اندازی صنایع کوچک و کارخانه‌های تعطیل شده و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید است.

نماینده  مردم مبارکه خاطرنشان کرد: یکی از نسخه خودکفایی، صنعت ‌موشک‌سازی است. کشور ژاپن بعد از جنگ جهانی دوم از خودتحریمی استفاده کرده‌اند و گفتند یا می‌میریم و یا به خودکفایی می رسیم. وقتی که ژاپنی‌ها زیربار ذلت نرفتند ما چرا برویم که مولایمان حسین بن علی است که فرمود هیهات من الذلة و سلام بر حسین.

سعیدی افزود: از دولت محترم می‌خواهم که تیم اقتصادی خود را تقویت کند و از بیگانگان قطع امید کند. از گذشته عبرت گرفته و در این سال پایانی خدمت خود مذاق مردم را شیرین کند و با قاچاق کالا و مواد مخدر و بدهکاران کلان بانکی مبارزه کند.

وی در پایان به مشکل خشکسالی و بحران آب اصفهان اشاره کرد و گفت: ‌از وزیر راه و شهرسازی می‌خواهم که برای حل این مسئله راه حلی بیاندیشد.


انتهای پیام/

برچسب ها: مجلس ، نطق ، زهرا سعیدی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۷ ۰۲ آبان ۱۳۹۵
کو گوش شنوا
آخرین اخبار