قم؛

کسب سه نشان طلا،نقره وبرنز توسط معلولین دو و میدانی‌کار قم

معلولین دو ومیدانی‌کار قم ،صاحب 3 نشان درخشان در مواد 400 متر و پرتاب نیزه مسابقات قهرمانی کشور شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، دوومیدانی‌کاران تیم ملی کشورمان در مسابقات قهرمانی جهان در رشته‌های مختلف  قهرمانی جانبازان و معلولین کشور با یکدیگر به رقابت پرداختند و برترین‌ها مشخص شدند.
 
برای حضور در این رقابت‌ها تیمی متشکل از چهره‌های شاخص دوومیدانی معلولین قم تشکیل و راهی رقابت‌های دوومیدانی قهرمانی جانبازان و معلولین کشور شد و در مجموع با کسب سه نشان طلا، نقره و برنز عملکرد قابل قبولی را در جدال با رقبای شرکت‌کننده داشت.
 
برگزاری رقابت‌های دوومیدانی قهرمانی کشور در هر دو بخش بانوان و آقایان و با حضور نمایندگان تمام استان‌های کشور انجام شد و با برنامه‌ریزی انجام شده از سوی انجمن دوومیدانی فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین ایران، این دوره از مسابقات به مناسبت گرامیداشت هفته تربیت‌بدنی و ورزش در تهران به انجام رسید.
 
با توجه به هماهنگی‌های به عمل آمده در تهران، مجموعه ورزشی آفتاب انقلاب پذیرای دوومیدانی‌کاران جانباز و معلول شرکت کننده در این مسابقات بود، در حالی که پیکارهای بخش بانوان با حضور 180 دوومیدانی‌کار و بخش آقایان با حضور 220 مدعی کسب نشان های طلا، نقره و برنز برگزار شد.
 
در شرایطی که با توجه به محدودیت در نظر گرفته شده توسط انجمن دوومیدانی جانبازان و معلولین ایران، ‌سهمیه هر استان مشخص شده بود، در بخش آقایان از 6 تا 10 نفر  و در بخش بانوان از چهار تا 6 نفر برای هر استان سهمیه پیش‌بینی شد و از بین نفرات تیم اعزامی قم، سه نفر موفق به کسب سه نشان شدند.
 
اهمیت کسب نشان و قرار گرفتن روی سکوهای اول تا سوم مسابقات دوومیدانی قهرمانی معلولین کشور در سال 1395 بسیار بالا بود زیرا این رقابت‌ها انتخابی تیم ملی برای دعوت از چهره‌های برتر و مدال‌آور به اردوی آماده‌سازی برای اعزام به دو رویداد مهم محسوب می‌شد.
 
رقابت‌های دوومیدانی قهرمانی جهان در شهر لندن انگلیس و مسابقات دوومیدانی بازی‌‌های کشورهای اسلامی و البته چند رویداد برون‌مرزی دیگر پیش‌روی دوومیدانی‌کاران معلول کشورمان قرار دارد و به همین دلیل از رقابت‌های دوومیدانی قهرمانی کشور نفرات برتر و استعدادهای کشف شده به تیم‌ ملی دعوت می‌شوند و با برگزاری انتخابی دیگری بین آنها ترکیب نهایی ایران در رویدادهای پیش‌رو مشخص شود.
 
رقابت‌های قهرمانی کشور دوومیدانی جانبازان و معلولین در بخش مردان با حضور 245 ورزشکار از 28 استان کشور برگزار شد و شرکت‌کنندگان در مواد 100 متر، 200 متر، 400 متر، 800 متر و 1500 متر، پرتاب دیسک، نیزه، وزنه و پرش طول با یکدیگر پیکار کردند، ضمن اینکه تیم قم که با 6 دوومیدانی‌کار در این مسابقات حضور یافته بود سه نشان کسب کرد، در حالی که رضا ترابی و حسین آزاد به عنوان مربی و سرپرست این تیم را همراهی می‌کردند.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار