کرمانشاه؛

از هر 200 نفر یک نفر مبتلا به بیماری صرع است

یک متخصص مغز و اعصاب کم‌خوابی، تب و استرس را از جمله عوامل تشدیدکننده حملات صرع در افراد عنوان کرد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛آرش بستانی گفت: بیشترین موارد این بیماری جنبه ارثی دارد، به نحویکه در افرادی که یکی از بستگان نزدیک آنها مبتلا باشد، احتمال بروز این بیماری بالاست.عوامل محیطی هم در ایجاد این بیماری دخیل است و مواردی مانند تومور یا عفونت مغزی نیز می‌تواند زمینه‌ساز بروز این بیماری شود.

بستانی یکی از علائم بیماری صرع را تشنج‌های تکرار شونده عنوان کرد و افزود: اینکه فرد یکبار دچار تشنج شود نمی‌توان عنوان بیماری صرع را برای او  مطرح کرد و زمانی عنوان صرع اطلاق می‌شود که این تشنج‌ها تکرار شده و در سی تی اسکن گرفته شده از مغز مشکل خاصی وجود نداشته باشد.

وی تصریح کرد: بیشترین موارد صرع در دوران کودکی و نوجوانی بروز پیدا می‌کند، اما این امکان هست که بر اثر عوامل محیطی این بیماری در سنین بزرگسالی نیز بروز پیدا کند.

این متخصص مغز و اعصاب کم‌خوابی، تب و استرس را عوامل موثر برحملات صرع عنوان کرد و افزود: بیماران مبتلا به صرع باید به طور جد از کم‌خوابی پرهیز کرده و خواب منظم داشته باشند.

وی با بیان اینکه درمان‌های کنترلی برای این بیماری وجود دارد، گفت: در بیشتر موارد صرع با افزایش سن افراد علائم بیماری خود به خود از بین رفته و فرد بهبود می‌یابد.تنها در تعداد کمی از مبتلایان، این بیماری تا پایان عمر باقی مانده و افراد باید تا پایان عمر دارو مصرف کنند.

بستانی با بیان اینکه تشنج‌های بیماری صرع خیلی به طول نمی‌انجامد، گفت: اطرافیان باید در این حالت راه هوایی بیمار را باز کرده و مانع گاز گرفتن زبان او شوند.طولانی شدن تشنج‌های صرع می‌تواند موجب کاهش اکسیژن رسانی به مغز شده و فرد را دچار آسیب مغزی کند و به همین علت در صورت طولانی شدن این تشنج‌ها باید بیمار را هر چه سریعتر به مراکز درمانی منتقل کرد.

انتتهای پیام/ز

برچسب ها: کرمانشاه ، صرع ، استرس ، تشنج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.