قزوین؛

افزایش کنترل های بهداشتی دامپزشکی

کنترل های بهداشتی دامپزشکی به منظور کاهش بیماریهای طیور در استان افزایش می یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ سید بهمن نقیبی مدیرکل دامپزشکی استان قزوین در جلسه مشترک متخصصین بیماریهای طیور استان گفت : ارتقاء سطح آگاهی مرغداران، ارتباط دامپزشکی با دهیاران واعضای شورای روستاها، رعایت دقیق اصول امنیت زیستی و همکاری و اطلاع رسانی دامپزشکان بخش خصوصی و دولتی ، مهمترین عوامل پیشگیری از شیوع بیماریهای طیوردر استان است .

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای طیور اداره کل دامپزشکی استان هم در این جلسه افزود : در شش ماهه اول امسال ۳۶هزار و۳۱ مورد بازدید از مزارع پرورش طیور صورت گرفته که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل  ۲/۷ درصد رشد داشته است .

وحید ابراهیم نژاد حمیدی ابراز امیدواری کرد: اداره کل دامپزشکی استان قزوین با در دست داشتن آخرین وضعیت سلامت گله های طیور و منطبق با سیاست های ابلاغی سازمان دامپزشکی کشور  می تواندگام های محکمتری در ارتباط با کنترل و پیشگیری از بیماریهای های طیور بردارد.

وی یادآور شد :  بروز بیماری در طیور علاوه بر آنکه ممکن است با خسارات اقتصادی بسیار زیادی در صنعت مرغداری استان همراه باشد به دلیل مشترک بودن تعدادی از بیماریها بین انسان و طیور از جنبه بهداشت عمومی و سلامت جامعه انسانی نیز حائز اهمیت است.

حمیدی همچنین با اشاره به توانمندیهای آزمایشگاهی اداره کل دامپزشکی استان  در زمینه پایش مولکولی بیماریهای طیور از طریق دستگاه real time  PCR، از مسئولین فنی – بهداشتی و نیز مدیریت واحدها درخواست کرد: به محض مشاهده تلفات غیر متعارف در واحدهای پرورش طیور، موضوع را از طریق سامانه پیامکی ۵۰۰۰۱۵۱۲ و یا شماره ۴ رقمی ۱۵۱۲به اداره کل دامپزشکی استان قزوین گزارش کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.