بندرعباس،

فرصت یک روزه برای تعطیلی واحدهای تصفیه آب

با مصوبه کارگروه سلامت و امنیت غذایی هرمزگان، واحدهای تصفیه آب سطح شهر بندرعباس باید تعطیل شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس، بهروز اکرمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان در چهارمین کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان گفت: توقف فعالیت این واحدها از مصوبات این کارگروه بوده است که سازمان صنعت معدن و تجارت استان و اداره اماکن نیروی انتظامی بایدتا پایان امروز این واحدها را تعطیل کنند.
وی افزود: بر اساس مصوبه جلسات پیشین این کارگروه، گروه کارشناسی سلامت آب آشامیدنی عرضه شده در این واحدهای تصفیه و فروش آب در سطح شهر بندرعباس را بررسی کرده و سلامت این آبها احراز نشد.
اکرمی گفت: با توجه به ناسالم و غیر بهداشتی بودن این آب ها، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان موظف به جلوگیری از فعالیت این واحد ها شد.
جاودان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بندرعباس نیز گفت: آبی که در واحدهای تصفیه آب سطح شهر عرضه می شود از نظر میزان کلر، منیزیوم و کلسیم استاندارد نیست و این آب تقریبا آب مقطر است و برای مصرف شرب مناسب نیست.
وی گفت: واحدهای فعلی فروش آب با دستگاه های موجود توانایی عرضه آب سالم و مورد تایید دانشگاه علوم پزشکی ندارند.
20 واحد تصفیه و فروش آب در سطح شهربندرعباس فعالیت می کنند که سوی سازمان صنعت معدن و تجارت انها پلمپ کرده بود اما با فک پلمپ غیرقانونی به ادامه فعالیت مشغول هستند.
انتهای پیام/ع

برچسب ها: معدن ، بندرعباس ، کلسیم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.