ایران گوی سبقت را در سرشماری اینترنتی از ژاپن ربود

استقبال مردم کشور در طرح سرشماری آمار باعث شد که کشورمان رکورد این اتفاق در دنیا رابزنند.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛هشتمین سرشماری آمار نفوس و مسکن ایران  بصورت دو مرحله ای انجام شد.
در پی استقبال گسترده مردم کشور از طرح ملی سرشماری اینترنتی،ایران توانست گوی سبقت را از کشور ژاپن که تا کنون در پله اول این رکورد بود برباید و به رتبه اول را از آن خودکند پیدا کنند.

پیرو صحبت های قائم مقام ستاد سرشماری نفوس و مسکن،اعلام شد که تا ساعت 18 روز29 مهر ماه بالغ بر 9 میلیون 353 هزار خانوار و بیش از 31 میلیون و 4770 هزار نفر در سرشماری عمومی نفوس و مسکن به شیوه اینترنتی ثبت‌نام کرده‌اند.

اعلام این تعداد نشان دهنده  مشارکت 39 درصدی جمعیت کشور در اولین سرشماری  اینترنتی می باشد .
پیش از این محمود واعظی  وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرده بود ژاپن با میانگین شرکت35 درصدی مردمش، رتبه اول را در زمینه سرشماری اینترنتی دارد و برخی کشورهای اروپایی نیز مشارکتی در حد 20 درصد را تجربه کرده‌اند.

شایان ذکر است؛ با توجه به آمارهای به دست آمده  باید گفت که ایران رکورد سرشماری اینترنتی دنیا را زد و بر سکوی نخست  این طرح ملی با رویکرد سنجش آمار و اطلاعات خانوارهای کشور ایستاد.

در پایان می توان گفت با این مشارکت گسترده مردم و دستیابی به این رتبه، این امکان وجود دارد که نام ایران  به عنوان یک کشور توسعه یافته مطرح کنیم و در سنجش شاخص‌های توسعه یافتگی نهادهای بین‌المللی در آینده، شاهد ارتقای رتبه کشورمان در حوزه خدمات الکترونیکی باشیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.