مخالفت انگلیس با برگزاری مذاکرات خروج از اتحادیه اروپا به زبان فرانسوی

دولت انگلیس انجام مذاکرات خروج از اتحادیه اروپا به زبان فرانسوی را تکذیب کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری الشرق الاوسط مصر، دولت انگلیس احتمال این که مسئولان این کشور به استفاده از زبان فرانسوی به عنوان زبان رسمی مذاکرات خروج از اتحادیه اروپا وادار شوند را تکذیب کرد.

لندن اعلام کرده است انجام مذاکرات را به زبان فرانسوی نخواهد پذیرفت و زبان انگلیسی تنها زبان استفاده شده در مذاکرات برای خروج از اتحادیه اروپا خواهد بود.

ترزا می، نخست وزیر انگلیس روز جمعه هنگام حضور در بروکسل گفت: مذاکرات را به شیوه ای برگزار خواهیم کرد که بهترین معامله ممکن را برای انگلیس تضمین کند.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که "میشل بارنیه،" وزیر خارجه پیشین فرانسه که مذاکرات اتحادیه اروپا را اداره می کند، تمایل دارد به زبان مادری خود مذاکره کند، گفت: بارنیه به سادگی به زبان انگلیسی صحبت می کند و هنگام کار پیشین به عنوان کمیسر خدمات مالی در اتحادیه اروپا، نشست های متعددی در لندن داشته است.

بارنیه اعلام کرده هنوز هیچ تصمیمی در خصوص زبان رسمی مذاکرات خروج از اتحادیه اروپا اتخاذ نکرده است.

وی در حساب توییتر خود نوشت: زبان مذاکرات را مشخص نکرده ام. من به انگلیسی و فرانسوی صحبت می کنم. با این حال درِ برگزاری مذاکرات به زبان فرانسوی همچنان باز است.

وی همچنین گفت: بزودی درباره زبان مذاکرات، با مذاکره کنندگان توافق خواهد شد و این توافق در ابتدای مذاکرات صورت خواهد پذیرفت.


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار