حسینی منش مطرح کرد؛

1500 مراجعه‌کننده به مراکز معاینه فنی برگه مردودیت دریافت کردند/ ترمز وانحراف فرمان مهمترین دلایل مردودیت تاکسی‌های تهران

رئیس ستاد معاینه فنی شهر تهران گفت: 5هزار اتوبوس به مراکز معاینه فنی خودرو مراجعه کردند که از این تعداد 1500دستگاه اتوبوس به علت نقص فنی برگه مردودیت دریافت کردند.

1500 مراجعه‌کننده به مراکز معاینه فنی برگه مردودیت دریافت کردندبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید نواب حسینی منش رئیس ستاد معاینه فنی شهر تهران در بازدید خبرنگاران از مرکز معاینه فنی اتوبوس‌های بی‌آرتی شهر تهران که امروز(شنبه) برگزار شد، با بیان اینکه در 6ماهه نخست امسال 5هزار دستگاه اتوبوس به مراکز معاینه فنی مراجعه کردند، اظهار داشت: از این تعداد 1500دستگاه اتوبوس به علت نقص فنی برگه مردودیت دریافت کردند.

وی افزود: حتی در خصوص خودروهای خودمان هم نمی‌توانیم گذشتی داشته باشیم، چرا که موضوع داشتن نمره قبولی معاینه فنی بسیار برای ما مهم است.

رئیس ستاد معاینه فنی شهر تهران تصریح کرد: در تست خودروهای سنگین به جای آلاینده فقط کدر سنجی انجام می‌شود.

حسینی‌منش با بیان اینکه دودی که از اگزوز خودروهای دیزلی خارج می‌شود دوده است، گفت: بر اساس استانداردهای اعلامی از سوی سازمان حفاظت محیط زیست استان تهران این استاندارد باید کمتر از 2.8 درصد باشد، به همین منظور تلاش داریم که در قانون جدید خودروهای دیزلی،  شرایطی را به وجود آوریم که به غیر از دوده سایر موارد دیگر را نیز بررسی و مشخص شود.

وی با تأکید بر اینکه ترمز و عیوب داخلی بیشترین دلایل رد شدن اتوبوس‌های شهر تهران در مراکز معاینه فنی خودروهای تهران است، تصریح کرد:‌ در حال حاضر 3هزار دستگاه اتوبوس گازسوز در شهر تهران تردد می‌کنند که این اتوبوس‌ها نیز هر 6ماه یکبار باید به مراکز معاینه فنی مراجعه کرده تا علاوه بر انجام سایر تست‌ها، شیرآلات مخازن گاز این اتوبوس‌ها نیز به صورت ویژه چک شود.

مدیر عامل ستاد معاینه فنی شهر تهران در ادامه با تأکید بر اینکه شکستگی شیشه، چراغ و لاستیک صاف، بیشترین علت مردود شدن اتوبوس‌ها در قسمت عیوب ظاهری است، تصریح کرد: 3مرکز از مراکز معاینه فنی خودروهای تهران به اتوبوس‌های شرکت واحد اختصاص داده شده که این مراکز روزانه 40دستگاه اتوبوس را بررسی می‌کنند.

حسینی‌منش گفت:‌ به تازگی در مرکز بیهقی سیستم نظارتی و کنترلی خودروهای دیزلی سبک ایجاده شده و از این پس خودروهای دیزلی سبک می‌توانند برای دریافت برچسب معاینه فنی به این مرکز مراجعه کنند.

وی با اشاره به طرح کاهش که از امروز در شهر تهران اجرایی شده است، افزود: تنها شرط عدم جریمه برای خودروها، اخذ معاینه فنی و ثبت آن در سامانه سیمفا است.

*ترمز وانحراف فرمان مهمترین دلایل مردودیت تاکسی‌های تهران

مدیر عامل ستاد معاینه فنی شهر تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه 2 مرکز معاینه فنی به سازمان تاکسیرانی اختصاص داده شده است، تأکید کرد: میزان پیمایش تاکسی نسبت به خودروهای عمومی بیشتر است به همین دلیل تاکسی‌ها باید دو بار در سال برچسب معاینه فنی دریافت کنند.

وی افزود:‌5هزار خودروی تاکسی مشمول معاینه فنی می‌شوند که از این تعداد تاکنون 40هزار خودرو به مراکز معاینه فنی مراجعه کرده‌اند.

مدیر عامل ستاد معاینه فنی شهر تهران اضافه کرد:‌ تعداد مراجعه کنندگان تاکسی در 6ماهه نخست امسال رشد 10درصدی داشته است درحالی که از 40هزار خودرو مراجعه کننده به مراکز معاینه فنی در مرحله اول به علت نقص فنی برگه مردودیت دریافت کرده‌اند.

حسینی‌منش تأکید کرد:‌ بر اساس آمارها رقم مردودیت خودروهای عمومی 30درصد، اما این رقم برای تاکسی‌ها به 45درصد رسیده است.

وی با تأکید بر این که عیوب ظاهری مانند ترمز، کمک فنر و انحراف فرمان از مهمترین دلایل مردودیت تاکسی‌ها بوده است، گفت:‌ آلودگی خودروها هر 6ماه یکبار بررسی می‌شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار