آغاز برچیدن اردوگاه "جنگل" در فرانسه از روز دوشنبه

تخلیه و برچیدن اردوگاه مهاجران "جنگل" در فرانسه از روز دوشنبه آغاز خواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، فرانسه از روز دوشنبه فرایند انحلال اردوگاه مهاجران "جنگل" را در این کشور آغاز خواهد کرد. به گفته یک مقام وزارت داخلی این کشور، این اردوگاه ظرف یک هفته برچیده خواهد شد.

اردوگاه پناهجویان در کاله فرانسه، که به اردوگاه جنگل معروف است، هزاران مهاجر را در خود جای داده است. این مهاجران سعی داشتند وارد خاک انگلیس شوند؛ اما طبق قوانین اتحادیه اروپا آنها باید در اولین کشور اروپایی که به آن وارده شده اند، درخواست پناهندگی کنند.

قرار است این اردوگاه که مأمن 6486 مهاجر از سوریه، افغانستان و اریتره است، برچیده شود و این مهاجران در دیگر نقاط فرانسه توزیع شوند. اردوگاه جنگل با اسکان نامناسب مهاجران و سطح پایین بهداشت در آن، نشانگر ضعف اروپا در حل بحران مهاجرت و ایجاد تنش در روابط فرانسه و انگلیس است. اولاند ماه پیش با اعلام خبر برچیدن این اردوگاه، وضع آن را "غیرقابل قبول" توصیف کرد.

براساس اعلام وزارت داخلی فرانسه، قرار است این پناهجویان به 450 مرکز پذیرش در سراسر کشور فرستاده شوند و تحت مراقبت ها و بررسی های پزشکی قرار گیرند. سپس در صورت تمایل درخواست پناهندگی دهند. حدود 1250 افسر پلیس بر این روند نظارت می کنند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار