شیراز؛

آمار نهایی سرشماری اینترنتی نفوس و مسكن در استان فارس

آمار نهایی سرشماری اینترنتی نفوس و مسكن در استان فارس اعلام شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ 60 درصد مردم فارس به صورت اینترنتی در سرشماری نفوس و مسكن اطلاعات خود را ثبت كردند،/ 40% مابقی، منتظر باشند تا 1500 مامور آمارگیر در سطح استان، به درب منازل خانوارها مراجعه، و آمار و اطلاعات آن ها را به صورت حضوری ثبت و در تبلت وارد نمایند"
روابط عمومی سازمان برنامه و بودجه استان فارس اعلام کرد: شهرستان های ارسنجان، رستم و خنج به ترتیب رتبه های اول تا سوم سرشماری اینترنتی نفوس و مسكن استان فارس را كسب كردند.
این گزارش حاکی است، شهرستان های شیراز، فیروزآباد و آباده نیز سه شهرستان استان فارس هستند كه به دلیل وسعت و گستردگی جمعیت در انتهای جدول در روز پایانی سرشماری اینترنتی نفوس و مسكن در سطح استان فارس قرار گرفتند.
بر این اساس، از مجموع 1 میلیون و 551 هزار و 451 خانوار استان فارسی، 843 هزار و 147 خانوار موفق به ثبت اطلاعات و آمار خود در سامانه سرشماری اینترنتی شدند كه این تعداد خانوار، جمعیتی بالغ بر 2 میلیون و 91 هزار و 992 نفر جمعیت را شامل می شود.
بنابر گزارش نهایی، 54 و 38 دهم درصد خانوار شمارش شده از استان فارس بوده كه نشان می دهد جمعیتی بالغ بر60.01 درصد از استان فارس به صورت اینترنتی مشاركت كردند.
با این احتساب و با توجه به استقبال گسترده و مشاركت فعال مردم، به صراحت می توان گفت، نهمین دوره سرشماری اینترنتی نفوس و مسكن در كشور كه در 5 سال آینده برگزار خواهد شد، به صورت تمام اینترنتی خواهد بود.
لازم به ذكر است، 40 درصد از مردم استان فارس در سرشماری اینترنتی نفوس و مسكن موفق به ثبت آمار و اطلاعات نشدند كه حدود 1 هزار و 500 مامور آمارگیر به صورت حضوری، آمار این خانوارها را با مراجعه به در منازل ثبت خواهند كرد.
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار