وعده فدراسیون کشتی برای برگزاری بهتر مسابقات لیگ

رضا لایق: بررسی مجددی در برگزاری مسابقات لیگ خواهیم داشت سرپرست دبیری فدراسیون کشتی گفت: برای سال آینده در نحوه برگزاری رقابت های لیگ، بررسی مجددی را انجام می دهیم.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،رضا لایق سرپرست دبیری فدراسیون کشتی گفت: فدراسیون کشتی پس از پایان جام باشگاه ها، برای سال آینده، بررسي  مجددي در شيوه برگزاري رقابتهاي مذکور انجام می دهد.  
 
رضا لایق افزود: این  رقابت ها  كه بعنوان جام باشگاه هاي كشتي كشور برگزار می شود، در جذب بنگاه های اقتصادی در سال گذشته از رقابتهاي داخلي و جهاني،  حدود ده میلیارد تومان برای خانواده کشتی آورده داشته است. ضمن اينكه نمایندگان کشورمان حاضر در جام باشگاه  های جهان نيز از دل اين رقابت ها شناسايي می شوند.
 
وی ادامه داد: بالطبع امسال به دلیل مشکلات مالی بنگاه  های اقتصادی و برخی مسایل دیگر تیم های کمتری در مسابقات  شرکت کرده اند.  
مربی پیشین تیم ملی تصریح کرد: فرآیند انتخاب تیم های ملی نزديك به پنج ماه از زمان  سال را براي شناسايي برترين استعدادهاي فني هر وزن،  براي حضور در انتخابي تيم ملي در رشته هاي مختلف كشتي و رده هاي سني گوناگون در بر می گیرد و پس از آن نيز ، آغاز اردوهاي تداركاتي براي شركت در مسابقات اصلی  همچون جام جهانی ها، آسیایی ها، و متعاقباً اردوهاي جهانی شروع می شود.  
 
لایق تاکید کرد: در واقع به لحاظ فني و اجرايي ، امکان و زماني براي برگزاری مسابقات بصورت لیگي، و رفت و برگشت نیست. از اينرو مسابقات با عنوان جام باشگاهها بصورت متمركز برگزار مي شود تا بتوان حتي المقدور فضاي اقتصادي را در كشتي ايجاد نمود و از طرفي تيم های باشگاهي برتر را نيز براي حضور در جام باشگاههاي جهان انتخاب كرد.بديهي است كه اجرايي كردن "فرايند انتخابي تيم ملي"  و حضور شايسته در رقابتهاي بين المللي اصلي اولويتهاي اصلي و برتر سازمان مديريت كشتي كشور نسبت به ساير رقابتهاي داخلي و خارجي از جمله رقابتهاي باشگاهي باشد.  
 
وی خاطرنشان  کرد: بهر صورت امسال بلافاصله پس از اتمام مسابقات باشگاه  ها شيوه جاري رقابتهاي داخلي باشگاهها را مورد بررسي قرار خواهد گرفت و پيشنهادات اصلاحي ان در سمينار هيات كشتي استانها ارائه خواهد شد.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار