تبریز؛

صرفه جویی 20 میلیون متر مکعبی آب های زیرزمینی آذربایجان شرقی

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی از صرفه جویی 20 میلیون متر مکعبی آب های زیرزمینی آذربایجان شرقی خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛هاشمی در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان گفت:با اجرای برنامه تعادل از جمله انسداد و پلمپ چاه های غیرمجاز 19.14 میلیون مترمکعب در مصرف آب های زیرزمینی استان صرفه جویی شده است.

وی لفزود:32.43 میلیون مترمکعب هم در مصرف آب های سطحی با توقیف موتور پمپ حاشیه رودخانه ها و انسداد استخرهای غیرمجاز صرفه جویی شده است.

وی ادامه داد: 25.44 میلیون مترمکعب از مازاد برداشت چاه های مجاز با کاهش منصوبات غیرمجاز و نصب کنتور صرفه جویی در حجم آب چاه ها کاسته شده است.

هاشمی با اشاره به طرح های شبکه های آبیاری و زهکشی اصلی آب های غیر مرزی استان، افزود: بهره برداری از 100 هکتار از شبکه آبیاری و زهکشی قلعه چای، 100 هکتار از شبکه آبیاری و زهکشی آیدوغموش و 100 هکتار از شبکه آبیاری و زهکشی سهند از جمله این طرح ها است.

وی با اشاره به طرح شبکه های آبیاری و زهکشی اصلی آبهای مرزی ادامه داد: طرح بهره برداری از سه هزار و 200 هکتار از شبکه آبیاری و زهکشی ارس با 85 درصد پیشرفت در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی با اشاره به استقرار 45 گروه گشت و بازرسی در شهرستان ها و چهار گروه نظارتی ستادی، دیگر اقدام های این شرکت را نصب 216 دستگاه کنتور هوشمند، تقویت آبخوان از طریق مطالعه و اجرا و تکمیل طرح های تغذیه مصنوعی و پخش سیلاب به میزان 0.079 میلیون مترمکعب برشمرد.

وی گفت: مطالعات برای تشکیل تشکل آببران در پایاب 400 قطعه چاه در دشت های مرند و شبستر- صوفیان و جایگزینی پساب با چاه های کشاورزی در دشت مرند در حال اجراست.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.