کرمان؛

اختیارات بیشتر به شهرک های صنعتی استان ها واگذار می شود

جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی جنوب استان کرمان مناطق 1 و 2 با حضور معاون رییس سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در جیرفت برگزار شد.

اختیارات بیشتر به شهرک های صنعتی استانها واگذار می شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، در این نشست رییس سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی کشور گفت: برای توسعه بهتر صنعتی در جنوب کرمان تمامی اختیارات به نمایندگی استان و نمایندگی شرکت شهرک های صنعتی جنوب کرمان تفویض خواهد شد.

علی یزدانی با اشاره به امادگی سازمان شرکت شهرک های صنعتی کشور برای دریافت پیشنهادات در زمینه حق بهرهبرداری و واگذاری زمین در شهرک های صنعتی جنوب استان و کاهش قیمت گفت: با توجه به مشکلات اقتصادی موجود در منطقه مسولان شهرستانی و نمایندگان مجلس قیمت های حق بهره برداری از زمین در شهرک های صنعتی که در توان سرمایه کذران است را به این سازمان اعلام کنند تا در جهت کاهش قیمت ها همکاری صورت گیرد.

 رییس سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی کشور گفت:در نیمه دوم امسال نمایشگاه های شرکتها وکارخانه های مستقر در شهرکهای صنعتی در 4 کشور عمان،ترکیه،ایتالیا و روسیه راه اندازی خواهد شد که از سرمایه گذاران بخش خصوصی وفعالان اقتصادی برای شرکت در این نمایشگاه ها دعوت می شود.

 نماینده مردم شهرستان های جیرفت و عنبراباد در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: به لحاظ خشکسالی ها بخش کشاورزی این منطقه شرایط خوبی ندارد که می طلبد توسعه صنعت با سرعت بیشتری در جنوب استان محقق شود.

یحی کمالی پور افزود: اختصاص خط اعتباری ویژه برای توسعه صادرات و ایجاد کارخانه های فراوری محصولات برای بخشی از 4 و نیم میلیون تن انواع محصولات کشاورزی را در منطقه خواستار شد.

وی با اشاره به تغییر قیمت و پایین امدن هزینه زمین در شهرک های صنعتی برای کمک به سرمایه گذاران در حوزه جنوب استان کرمان گفت: بایستی برنامه ریزی خوبی صورت بگیرد تا انعقاد قراردادهای سرمایه گذران با شهرک های صنعتی در جنوب استان انجام شود.

در این نشست رییس سازمان صنعت معدن و تجارت جنوب استان کرمان گفت: در حال حاضر با راه اندازی کارخانه های فراوری مواد معدنی مثل کنستانتره و مس در صدد هستیم از خروج مواد معدنی خام به بیرون از منطقه خودداری کنیم.

محمود اسنکدری افزود: در جنوب استان کرمان و در شهرک های صنعتی 114 کارخانه داریم که 84 کارخانه فعال 16 نیمه فعال و 14 کارخانه غیرفعال است.

وی از صدور 350 جواز تاسیس برای واحدهای صنعتی ظرف چندسال گذشته خبر داد و گفت: با هماهنگی های صورت گرفته در ستاد تسهیل در چندماه گذشته 25 میلیارد تومان عقد قرارداد با بخش خصوصی صورت گرفته است.

 

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.