اصفهان؛

فعالیت هزار نفر در کنترل ترافیک هوایی کشور

رئیس اداره مراقبت‌های پرواز فرودگاه اصفهان گفت: ایران یک هزار نفر کنترلر ترافیک هوایی دارد که 800 نفر کنترلر عضو اتحادیه واتکا هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علی ترکی  امروز در حاشیه بازدید کارکنان مراقبت پرواز هوایی فرودگاه شهید بهشتی اصفهان از ارگ تاریخی گوگد به مناسبت روز جهانی مراقبت پرواز هوایی، اظهار داشت: حرفه کنترل ترافیک هوایی یکی از پیچیده‌ترین، پر مسؤولیت‌ترین و پر استرس‌ترین مشاغل جهان است.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین وظیفه کنترل ترافیک هوایی، برقراری جدایی‌های استاندارد بین پروازها و پیشگیری از برخورد آن‌ها با یکدیگر و با موانع در مناطق مختلف کشور است.

رئیس اداره مراقبت‌های پرواز فرودگاه اصفهان عنوان کرد: در صنعت هوانوردی و به خصوص در حرفه پیچیده کنترل ترافیک هوایی حرف به حرف و واژه به واژه کنترل‌ها و حرکات و رفتارهای آن‌ها ثبت و ضبط می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بدون مراقبت پرواز هیچ‌گونه پروازی در آسمان کشور انجام نمی‌شود، تصریح کرد: سربازان گمنام این عرصه بی‌وقفه و ایثارگرانه برای ایمنی و نظم پروازها زحمت می‌کشند و ایمنی پروازها را به قیمت جان خویش تأمین می‌کنند.

ترکی با اشاره به اینکه مراقبت پرواز به سه زیر مجموعه برج مراقبت، کنترل مسیر پرواز و کنترل تقرب تفکیک شده است، بیان کرد: در ایران یک هزار نفر در کنترلر ترافیک هوایی مشغول فعالیت هستند که 50 درصد آنان در تهران به کنترل پروازهای بین‌المللی مشغول‌اند.

وی بیان کرد: کنترلر ترافیک هوایی اصفهان تا فاصله 60 مایل(110کیلومتر) را عهده‌دار است در حالی که این فاصله کنترل ترافیک هوایی در فرودگاه مهرآباد 70 کیلومتر است.

رئیس اداره مراقبت‌های پرواز فرودگاه اصفهان خاطر نشان کرد: ایران یک هزار نفر کنترلر ترافیک هوایی دارد که 800 نفر کنترلر عضو اتحادیه واتکا هستند.

وی گفت: در حقیقت در این روز به افرادی که بی‌اطلاع از وجود این اعضا به مقصدهایشان می‌رسند، نشان می‌دهند که با وجود تمامی پیشرفت‌های تکنولوژی باز هم سلامتی و ایمنی‌شان در آسمان‌ها به قلب‌ها و ذهن‌هایی وابسته است که هسته اصلی و درون‌شان ایمنی و کارآمدی است.

ترکی بیان کرد: هر ساله به مناسبت 20 اکتبر روز جهانی مراقبت‌های پرواز مراسم‌هایی در نقاط مختلف کشور برگزار می‌شود تا از خدمات کارکنان این شرکت تجلیل شود.

وی با بیان اینکه کنترل ترافیک هوایی اصفهان 50 نیروی کنترلر ترافیک هوایی به فعالیت مشغول هستند، تصریح کرد: همکاری در رزمایش فداییان حریم ولایت و کنترل پرواز هواپیمای دشمن از طریق رادارهای هوایی که در اختیار است، از جمله اقدامات نیروی کنترل ترافیک هوایی است.

رئیس اداره مراقبت‌های پرواز فرودگاه اصفهان متذکر شد: هر پرواز خارجی برای حرکت از مقصد به سمت مبدأ باید با برج مراقبت‌های پرواز کشور در میان گذاشته شود و گرنه به محض ورود در پنج مایلی فاصله با مرز کشور هواپیمای دشمن محسوب و از سوی برج مراقبت پرواز هوایی در نقطه از کشور امکان مقابله با آن است.

وی در پایان ابراز کرد: سازمان هواپیمایی اصفهان از جمله سازمان‌های هواپیمایی دارای گواهینامه استاندار کشوری است و از لحاظ ترافیک هواپیمایی مسافربری در ردیف پنجم قرار دارد و از لحاظ حجم آموزشی نظامی در سطح کشور دوم هستیم.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار