اردبیل؛

کشت مو سیر برای اولین بار در استان اردبیل

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از کشت محصول مو سیر در راستای سیاست تغییر کشت برای اولین بار در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ علیرضا خواجوی با اعلام این خبر افزود: به منظور توسعه و ترویج مو سیر در استان 300 کیلوگرم پیاز رایگان این محصول در بین کشاورزان شهرستانهای اردبیل، نیر، نمین، سرعین و خلخال توزیع شد .

وی گفت: کشت الگویی گیاه دارویی موسیر در راستای توسعه و ترویج کشت های جایگزین به منظور مقابله با بحران کم آبی و افزایش بهره وری از اراضی کشاورزی در سال زراعی جدید صورت می گیرد .

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: کشت این محصول در استان کاملا ً توجیح اقتصادی دارد به همین دلیل آموزش کشاورزان مو سیر کار توسط کارشناسان ترویج به صورت مرتب و منظم صورت می گیرد تا هیچ گونه مشکلی در مراحل کشت، داشت و برداشت این محصول نداشته باشند.

خواجوی گفت: کشت و کارموسیر با توجه به قیمت بالایی که دارد مقرون به صرفه بوده و می تواند در صورت موفقیت آمیز بودن این طرح تحول مهمی در ایجاد اشتغال و افزایش درآمد سرانه کشاورزانی بکند که اقدام به کاشت این محصول می کنند

وی افزود: امروزه سیر به صورت قرص و کپسول در صنایع داروسازی برای کاهش کلسترول خون، تنظیم فشار خون، ناراحتیهای قلب و عروق، سرما خوردگی و آنفولانزا مورد استفاده قرار می گیرد و به همین دلیل این محصول به هیچ وجه مشکل بازار یابی برای فروش ندارد از طرف دیگر سیر در جلوگیری از لخته شدن و انعقاد خون موثر است و باعث کاهش مقدار فشار و قند خون، پیشگیری از بروز سرطان و درمان بسیاری از بیماریهای تنفسی، ریوی و گوارشی می شود .

انتهای پیام/ح

برچسب ها: اردبیل ، کشت ، موسیر ، اولین بار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار