بوشهر؛

17 هزار دانش آموز زیر پوشش طرح شهاب

17 هزار دانش آموز بوشهری زیرپوشش طرح شهاب قرار گرفته‌اند.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، طرح شهاب یا شناسایی و هدایت استعدادهای برتر طرحی است با هدف شناسایی و هدایت آموزشی، تربیتی و معنوی مستعدان از دوره ابتدایی تا پایان دوره متوسطه.

 این طرح به صورت آزمایشی در سال تحصیلی 92-91 در هفت استان اجرا شد و پس از آن در سال تحصیلی 94-93 در همه استان‌ها از جمله بوشهر به اجرا در آمد.

 به گفته رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش پرورش استان بوشهر، طرح شهاب سال 93 در شهرستان دشتی کلید خورد و پارسال شهرستان بوشهر نیز تحت پوشش قرار گرفت.

 کاوه امیری افزود: امسال هم چهار شهرستان دشتستان، گناوه، جم و دیر به این طرح افزوده شده است و به این ترتیب امسال بیش از 17 هزار دانش‌آموز پایه‌های چهارم، پنجم و ششم زیر پوشش طرح شهاب قرار گرفته اند.

 امیری با اشاره به این‌که تعدادی از معلمان برای مشارکت در این طرح آموزش‌های لازم را فراگرفته‌اند، ادامه داد: فرم‌هایی در اختیار معلمان قرار می‌گیرد که از ابتدای سال تحصیلی براساس هشت دسته استعدادی مشخص شده، استعدادهای دانش آموزان را شناسایی می کنند و اطلاعات در سامانه ‌ای بارگذاری می شود.

رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش پرورش استان بوشهر گفت: سپس هنگام ورود دانش آموز به متوسطه اول، شرایطی برای راهنمایی دانش آموز شناسایی شده در نظر گرفته می شود که شامل در نظر گرفتن مراکز مخصوص آموزشی یا در اختیار گذاشتن امکانات خاص برای آنهاست.

وی تصریح کرد: در این طرح دو ساعت آموزشی نیز برای والدین در نظر گرفته شده زیرا شناسایی تمام استعدادها برای معلمان در کلاس درس فراهم نیست و اولیا می‌توانند در زمینه شناسایی و پرورش استعدادها موثر باشند.

طرح شهاب با همکاری اداره استعدادهای درخشان، معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش و بنیاد نخبگان استان بوشهر اجرا می‌شود.

انتهای پیام/ ش


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.