مهاباد؛

بازدید همسران سفرای 12 کشور خارجی از تالاب کانی برازان مهاباد

همسران سفرای 12 کشور خارجی در ایران ، از تالاب بین المللی کانی برازان مهاباد و دستاوردهای مشارکتی حفاظت و احیای تالاب و روستای قره داغ دیدن کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، رئیس اداره محیط زیست شهرستان مهاباد گفت : همسران سفرای کشورهای جمهوری چک ، چین ، مالزی ، هندوستان ، ازبکستان و نیجریه از جمله میهمانان خارجی بازدید کننده از تالاب کانی برازان بودند.

کامران حسینی افزود : دریاچه ارومیه و منطقه جبل ، محل تثبیت بیولوژیک دریاچه ارومیه از جمله مکان های دیگری است که میهمانان خارجی از آن بازدید و کمپین " من دریاچه ارومیه هستم " را امضا کردند.

وی اضافه کرد : این گروه خارجی همچنین در خصوص نقش زنان در حفاظت از محیط زیست ، توسعه صنعت اکوتوریسم در ایران و همکاری در این خصوص و دیدار با تشکل های زیست محیطی ابراز علاقه کردند.

وی افزود : نقش مشارکت جوامع روستایی در احیای تالاب کانی برازان و حفاظت از محیط زیست از دیگر محورهای بازدید همسران سفرای کشورهای خارجی از منطقه بود.

بگفته رئیس اداره محیط زیست شهرستان مهاباد ، هم اکنون در تالاب کانی برازان به عنوان نخستین سایت پرنده نگری کشور ، بیش از 35 گونه مختلف انواع پرندگان شناسایی شده که شامل فلامینگو ، باکلان کوچک ، پلیکان سفید ، چوب پا ، پرستوی دریایی ، کشیم بزرگ ، غاز خاکستری ، غاز پیشانی سفید ، سیلوش ، آووست ، خروس کولی ، حواصیل ، تنجه ، انواع مرغابی و اردک از جمله اردک سرسبز، ارده ای، سرحنایی، سرسفید و بلوطی است.

این تالاب بین المللی که به بهشت پرندگان ایران مشهور است ، از مهمترین قطب های صنعت اکوتوریسم در کشور محسوب می شود و هر سال در ایام مختلف ، شمار زیادی از علاقه مندان به طبیعت بویژه دوستداران پرندگان را به سوی خود می کشد.

این تالاب که بین روستاهای خورخوره و قره داغ و در منطقه دشت شهر ویران شهرستان مهاباد واقع شده ، یکی از مهمترین تالاب های اقماری جنوب دریاچه ارومیه و از با ارزش ترین زیستگاه های انواع پرندگان آبزی و کنار آبزی مهاجر و بومی در شمالغرب کشور به شمار می رود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.