اراک؛

افزایش 35 درصدی صادرات کالا از گمرکات استان

مدیر کل گمرکات استان مرکزی از افزایش 35 درصدی صادرات کالا از گمرکات استان مرکزی در نیمه نخست امسال خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ؛ مهدی میراشرفی مدیر کل گمرکات استان مرکزی با اشاره  اینکه در نیمه نخست امسال  398 هزار تن کالا از گمرکات استان مرکزی به خارج از کشور صادر شد افزود : صادرات این کالا ها به خارج از کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته آن حدود 35 درصد افزایش یافته است.
میراشرفی ارزش کالا های صادراتی را 302 میلیون و 405 هزار و 64 دلار دانست که به 49 کشور جهان از جمله افغانستان، ترکیه، عراق، ترکمنستان، پاکستان، ایتالیا، آذربایجان، تونس، اسپانیا، قزاقستان، فرانسه، گرجستان، بلژیک، سومالی، سودا و فرانسه ارسال شده است.
وی کالاهای صادراتی را شامل هیدروکربورهای هیدروژنه، پلی اتیلن سبک خطی، پلی پروپیلن، پلی اتیلن سنگین، کیسه فریزر، شمش آلومینیوم، الیاف پلی استر، مرغ منجمد، انواع بلور، شیشه و آیینه، آبمیوه و رانی، کاشی و سرامیک، قطعات ریخته گری از چدن، انواع رنگ و گاز مایع  دانست.
میراشرفی یادآور شد: 63 هزار و 319 تن انواع کالا به ارزش 136 میلیون و 833 هزار و 93 دلار از سایر کشور ها به استان مرکزی وارد شده است که نسبت به مدت مشابه از نظر وزنی و ارزشی به ترتیب 18 و 9 درصد افزایش داشته است.
استان مرکزی با 12 شهرستان و یک میلیون و 414 هزار نفر جمعیت، یکی از قطب های مهم صنعتی و کشاورزی کشور محسوب می شود.
انتهای پیام / ف
برچسب ها: اراک ، گمرکات ، کالا ، صادر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.