اصفهان؛

نصب تمثال 2300 هزار شهید در خمینی‌شهر

آئین رونمائی از تمثال ونصب المان‌های شهری 2300 شهید خمینی شهر با حضور مسؤولان شهرستان برگزارشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،احمد رضوانی در آئین رونمائی از تابلوهای شهری و تمثال  2300 شهید خمینی شهر اظهار کرد: اجلاسیه ملی شهدای شهرستان یک تحول و رخداد بزرگ فرهنگی و مذهبی برای تاریخ خمینی‌شهر محسوب می‌شود.

وی در ادامه اضافه کرد: یکایک مسؤولان امروز نظام مدیون خون شهدا هستند چراکه اگر شهدا نبودند امروز ما هیچ مسؤولیتی نداشتیم و اگر در مسیری که می‌رویم خلاف راه شهدا قدم برداریم قطعاً در مقابل خون شان مدیون خواهیم شد.

فرماندار خمینی‌شهر با انتقاد از عدم همکاری بخشی از مسؤولان شهرستان برای برگزاری اجلاسیه ملی شهدا گفت: با قاطعیت اعلام می‌کنم با اندک کسانی که عدم همکاری در اجرای اجلاسیه شهدا را داشتند و کوتاهی کردند برخورد خواهم کرد و هیچ‌گونه بهانه‌تراشی در این رابطه مورد قبول نیست.

وی بابیان اینکه بر اساس گزارش‌های واصله اکثریت مسؤولان و ادارات شهرستان همکاری خوبی با مسئولین برگزاری اجلاسیه داشته اضافه کرد: از همه مسئولین شهرستان می‌خواهم نهایت همکاری آمادگی و پیش‌بینی‌های لازم را برای برگزاری اجلاسیه ملی شهدا خمینی‌شهر انجام دهند.

رضوانی با اشاره به فعالیت ده ساله شورای سیاست‌گذاری کنگره ملی شهدا خمینی‌شهر تصریح کرد: شهدا خمینی‌شهر جز افتخارات میهن اسلامی ما محسوب می‌شوند و هر اقدامی که برای پاس داشت شهدا صورت می‌گیرد وظیفه ما مسؤولان است.

علی‌اصغر حاج حیدری شهردار خمینی‌شهر نیز در ادامه بیان کرد: فعالیت‌های انجام شده برای اجلاسیه ملی شهدا کمترین کاری است که در مقابل ایثار آن‌ها می‌توان انجام داد.

وی حمایت مردم از مسؤولان را مهم‌ترین انگیزه آن‌ها دانست و گفت: مجموعه شهرداری و شورای شهر با همه توان و قدرت و امکانات برای کمک به برگزاری باشکوه اجلاسیه ملی شهدا وارد عمل شده است.

شهردار خمینی‌شهر بابیان اینکه اعتقاد داشتیم تمثال و تابلوهای شهدا باید در شأن و جایگاه خمینی‌شهر شود افزود: تلاش زیادی شد تا با خلاقیت و ابتکار عملی با استفاده از نظر هنرمندان طرح تابلو شهدا شهرستان طراحی شود و در اجرا پیام خاص خود به نمایش بگذارد.

وی با اشاره به اینکه در طراحی تمثال شهدا خمینی‌شهر تلاش شد از اشکال و طرح‌های ماندگار و همخوان با خمینی‌شهر استفاده شود اضافه کرد: تابلوهای شهری شهدا نماد ایثار و شهادت و فضای مذهبی و ولایت مداری مردم خمینی‌شهر است.

حاج حیدری با اشاره به اینکه توان و قدرت مالی شهرداری خمینی‌شهر محدود است اظهار کرد: با ابتکاری عملی بکار گرفته با همکاری و مشارکت یکی از تولیدکنندگان صنعتی تهیه و ساخت تابلوهای شهدا خمینی‌شهر به روش امانی و پیمانی انجام شد.

وی از نصب تصاویر 10 سردار شهید خمینی‌شهر در ورودی‌های این شهر گفت و خاطرنشان کرد: شورای شهر همکاری و حمایت خیلی خوبی را با مجموعه شهرداری در نصب المان‌های شهدا خمینی‌شهر داشت است که از آن‌ها سپاس گذاریم.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.