اقتصاد چین در مسیر دستیابی به ثبات

دولت چین موفق شده است در ماه‌های اخیر رشد اقتصادی خود را در سطح قابل قبولی حفظ کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز؛ اقتصاد کشور چین در سه ماهه سوم اقتصادی امسال، در سطح ثابت 6.7 درصد رشد کرد و بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته به هدف سالانه کشور چین نیز دست خواهد یافت. 

اطلاعات منتشر شده از اقتصادی خبر می‌دهد که به آرامی در حال دستیابی به ثبات است؛ اما در عین حال نیازمند رشد بازار مسکن برای دستیابی به هدف اصلی است.

بعضی از تحلیلگران باور دارند پکن امسال محرک های اقتصادی را با قدرت بسیاری مورد استفاده قرار خواهد داد. آن ها در همین حال اظهار کرده اند اصرار شدید دولت به دستیابی به هدف تعیین شده می تواند به برنامه های اقتصادی دراز مدت آسیب وارد کند.

اقتصاد چین در سه ماهه سوم سال جاری به میزان برابر با سه ماهه اول و دوم افزایش یافت. بسیاری از پروژه های زیرساختی دولتی و گسترش خرید و فروش ساختمان ها باعث شده تا اقتصاد چین با رشد مناسبی مواجه شود.

بسیاری از تحلیلگران اظهار کرده اند خطر پیش روی چین در زمینه بازار مسکن است که در حال حاضر 15 درصد تولید ناخالص داخلی این کشور را شامل می شود.

رشد سرمایه گذاری مسکن در ماه سپتامبر به 7.8 درصد رسید و سطح فروش مسکن نیز 34 درصد افزایش یافت. در همین حال محدودیت های جدید دولت بر فروش مسکن باعث شده تا بازار آن با کاهش رشد مواجه شود. شانگهای روز سه شنبه اعلام کرد تعدادی از سازمان های مسکن را به دلیل دروغ سازی در اسناد جریمه کرده است.

در حالی که تحلیلگران انتظار دارند چین امسال به هدف رشد مورد نظرش دست یابد، بسیاری دیگر نسبت به آمار منتشر شده از سوی دولت چین اطمینان ندارند و آن را معتبر نمی دانند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار