اهواز؛

هرس عامل حساسیت باران های پاییزی در اهواز

درختان گل‌ده کنوکارپوس در سطح شهر اهواز در آستانه آغاز بارندگی‌های پاییزی هرس می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،معاون خدمات شهری شهرداری اهواز، با اشاره به هرس درختان کونوکارپوس جهت جلوگیری از بروز حساسیت و مشکلات تنفسی هنگام باران‌های پاییزی اظهار کرد: با توافق با مسئولان استانداری و اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان، مقرر شد که هرس درختان کونوکارپوس انجام شود و در زمینه مناطق و محل‌هایی که باید هرس درختان در آن منطقه انجام شود نیز توافق شد.

علیرضا حلاج، افزود: همه درختان کونوکارپوس نیاز به هرس کردن ندارند و تنها کونوکارپوس‌هایی هرس می‌شوند که به گل‌دهی رفته‌اند.

حلاج با اشاره به اظهار نظر استانداری و مجموعه محیط زیست خوزستان مبنی بر این‌که شهرداری اهواز در زمینه هرس درختان حساسیت‌زا در شهر اهواز کم‌کاری می‌کند، گفت: توضیحات لازم به استانداری و محیط زیست داده شده و گفته‌ایم که ما سعی در انجام وظایف خود داریم.

وی ادامه داد: آنها فکر می‌کردند تمامی درختان کونوکارپوس باید هرس شوند و اشتباه پیش آمده بود که چرا همه درختان هرس نمی‌شوند. ‌ما توضیح دادیم تنها درختانی که به گل‌دهی رفته‌اند را هرس می‌کنیم و هرس درختانی که در خیابان‌های فرعی هستند و گل‌دهی داشته‌اند نیز انجام می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز اظهار کرد: تنها در منطقه گلستان حدود 10 تا 20 هزار درخت کونوکارپوس موجود است که حتی یکی از آنها به گل‌دهی نرفته است و درختانی که به گل‌دهی نرفته‌اند، مشکلی برای بیماران تنفسی ایجاد نمی‌کنند.

انتهاي پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.