مدیر کل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش؛

آشنایی معلمان با مبانی روانشناسی تربیتی یک ضرورت است

مدیر کل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش گفت: معلم مهمترین عنصر آرامش در مدرسه بوده و آشنایی معلمان با مبانی روانشناسی تربیتی یک ضرورت است.

به گزارش  خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش آذربایجان غربی؛ مسعود شکوهی در همایش گرامیداشت هفته سلامت بهداشت روان بیان کرد: اولین اقدامی که باید در مورد معلمان حاضر در کلاسها به ان توجه شود توجه به سلامت روان خود معلمان است ، معلمان باید به دور از دغدغه های ذهنی در سر کلاسها حاضر شوند.

وی اظهار کرد: لازم است تا با یک برنامه ریزی اصولی معلمان را با مبانی تربیتی آشنا کرد و این الزامات کار معلم و جامعه کنونی است.

مدیر کل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: علت اینکه برخی آسیبهای اجتماعی در حوزه رسانه مطرح می شود در این است که ما در حوزه بهداشت و روان به نحو مطلوبی کار نکردیم سوالاتی که رئیس جمهوری در پرسش مهر امسال مطرح کردند بسیار کاملا کارشناسی شده، به جا و مفید بوده و دقیقا مهمترین و حساسترین موضوع جامعه را در بر می گیرد.

شکوهی در ادامه گفت : متولیات امر تربیت وظیفه خطیر و سنگینی را بر دوش دارند و ایجاد آرامش و آسایش روان و رضایت در دانش آموزان می تواند در آرامش جامعه نیز موثر باشد.

وی بر دانش افزایی مشاوران تاکید کرد و افزود: افزایش اعتماد به نفس در دانش آموزان نیازمند مشاورانی متخصص است و باید کمک کرد تا دختران دانش آموز ما از روان رنجوری رهایی یابند.

شکوهی بیان کرد: برنامه ریزی برای استفاده از مشاوران برای مشاوره دادن به معلمان نیز باید انجام شود ،هم اکنون 18 هزار نفر مشاور برای یک میلیون فرهنگی و 13 میلیون نفر دانش آموز در سطح کشور مشغول به فعالیت هستند..

لازم به ذکر است ،در این مراسم از فعالين حوزه بهداشت روان آموزش و پرورش آذربایجان غربی تقدیر بعمل آمد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.