رئیس بزرگترین تشکل سیاسی حامی ترامپ: نامزد ما برای پیروزی به یک معجزه نیاز دارد

گاردین در مطلبی به بیان شرایط سخت نامزد جمهوری‌خواهان در زمان باقیمانده تا انتخابات پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ گاردین در مطلبی نوشت: طی هفته‌های اخیر دونالد ترامپ – نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا – با اتفاقات ناخوشایند زیادی مواجه شده است. در شرایطی که وی به استناد نظرسنجی‌های انتخاباتی مختلف، در حال کم کردن فاصله خود با هیلاری کلینتون – نامزد انتخاباتی دموکرات‌ها – بود و در برخی از این نظرسنجی‌ها فاصله او با رقیب دموکرات خود به 2 درصد کاهش یافته بود، بمب خبری واشینگتن پست علیه نامزد جنجالی جمهوری‌خواهان، شرایط رقابت میان دو نامزد را به حالت قبل بازگرداند. 

ویدئوی جنجالی واشینگتن پست که ترامپ را در حال بیان سخنان زننده در مورد زنان و مرور یکی از خاطرات خود درباره تعرض به یک زن متاهل نشان می‌داد، دستاویزی برای ستاد انتخاباتی کلینتون و رسانه‌های حامی او برای تقویت جبهه حمله به نامزد جمهوری‌خواهان شد؛ تا جائیکه که وی مجبور شد برای انحراف افکار عمومی از رسوایی اخلاقی خود، بار دیگر موضوع احتمال تقلب در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را مطرح کند. اما طرح مجدد این ادعا بار دیگر با واکنش‌های تندی علیه او همراه شد و باراک اوباما – رئیس جمهور آمریکا – نیز از او خواست بجای جرزنی پیش از شروع بازی به فکر بردن باشد. 

علاوه بر نظرسنجی‌های ملی، اوضاع ترامپ در نظرسنجی‌های ایالتی نیز چندان تعریفی نیست. بر اساس آخرین نظرسنجی‌ها، وی در 3 ایالت تعیین‌کننده شامل نوادا، کارولینای شمالی و اوهایو، رقابت به شدت تنگاتنگی با کلینتون دارد؛ اما در اینکه آیا بتواند در 20 روز باقیمانده تا انتخابات، کلینتون را در این ایالت و سایر ایالت‌های تعیین‌کننده پشت سر بگذارد، تردیدهای زیادی وجود دارد. در این میان ستاد انتخاباتی کلینتون نیز به خوبی می‌داند که پیروزی در این 3 ایالت که 39 رای از مجموع 270 رای الکترال لازم برای پیروزی در انتخابات را در اختیار دارند تا چه اندازه مهم است و به همین دلیل، روز گذشته 6 میلیون دلار دیگر را به انجام تبلیغات انتخاباتی در این 3 ایالت و ایالت‌های فلوریدا، پنسیلوانیا، آیووا و نیو همپشایر اختصاص داد. 

در حالیکه هواداران ترامپ طی هفته‌های اخیر به اندازه کافی از پیروزی او در انتخابات ناامید شده‌اند، «مایکل مور» مستندسازی معروف آمریکایی نیز در یک اقدام غیرمنتظره از قصد خود برای اکران یک فیلم مستند علیه نامزد جمهوری‌خواهان خبر داد. وی گفته است این فیلم مستند که «مایکل مور در سرزمین ترامپ» نامگذاری شده را هفته آینده به صورت رایگان در منهتن بر روی پرده سینما خواهد برد.  

در چنین شرایطی، در حالیکه ترامپ هنوز با اعتماد به نفس فراوان یقین دارد که پیروز انتخابات خواهد بود، «اد رولینز» رئیس کمیته مردمی "آمریکای بزرگ" که بزرگترین تشکل سیاسی حامی ترامپ به شمار می‌رود، روز گذشته در یک برنامه رادیویی اعلام کرد نامزد جمهوری‌خواهان برای بازگشتن به ریل انتخابات و راهیابی به کاخ سفید به یک "معجزه بزرگ" نیاز دارد.

انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار