فراخوان یک گروه سیاسی عراق برای تحریم سراسری کالاهای ترکیه

یک گروه سیاسی عراق، به دلیل اصرار آنکارا بر باقی ماندن نیروهایش در این کشور، خواستار تحریم سراسری کالاهای ترکیه شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ سازمان عمل اسلامی عراق در بیانیه ای از کلیه اعضای شورهای استانی در سراسر عراق خواست برای تصمیم گیری در این زمینه یک جلسه اضطراری تشکیل دهند.

این سازمان سیاسی در عراق همچنین اعلام کرد که کلیه شرکت های ترکیه نیز به دلیل عدم تمکین دولت این کشور باید فعالیت هایشان متوقف شده و از خاک عراق اخراج شوند.

این جنش عراقی از کلیه اعضای خود در شوراهای استان های سراسر عراق خواست برای اجرایی شدن این فراخوان و نیز برگزاری جلسات اضطراری در شوراهای استانی عراق، رایزنی کنند.

در این بیانیه تاکید شده است که این فراخوان برای جلوگیری از ادامه تجاوز ترکیه به دولت و اراضی عراق صادر شده است تا این کشور را از ادامه سیاست های نامطلوبش باز دارد.

عراق و ترکیه دارای روابط تجاری به میزان سالانه حدود 18 میلیارد دلار هستند که بخش اعظم آن را صادرات ترکیه به عراق تشکیل می دهد.

اختلافات میان بغداد و آنکارا بر سر حضور نیروهای ترکیه در بعشیقه در شمال عراق طی روزهای اخیر تا جایی بالا گرفت که جنگ لفظی رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه با حیدرالعبادی نخست وزیر عراق به صورت روزانه در آمده است.

در همین حال موضع مقتدا صدر رهبر جریان صدر نیز در این موضوع موجب شد تا روز سه شنبه یک تجمع بزرگ هزاران نفری در مقابل سفارت ترکیه در بغداد شکل بگیرد.

مقتدا صدر در نشست روز سه شنبه خود با فرماندهان الحشدالشعبی از دولت ترکیه خواست هرچه سریعتر خاک عراق را از نیروهایش تخلیه کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار