شیراز؛

آشنایی 400 كودک دبستانی شیراز با اصول بهداشت فردی

به مناسبت روز جهاني كودک، 400 كودک دبستانی شیراز، با اصول بهداشت فردی، آشنا شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ زهره ابجديان كارشناس مسوول كودكان مركز بهداشت شهداي انقلاب، گفت: رعايت بهداشت فردي، در حفظ بهداشت محيط مدارس و ارتقای سطح سلامت جامعه، نقش بسزايي دارد.
ابجديان با اشاره به رعايت نكات بهداشتي و شستشوي دست ها با آب و صابون در هنگام استفاده از سرويس هاي بهداشتي، افزود: دانش آموزان هنگام استفاده از شيرهاي آب، بايد علاوه بر شستن دست ها، از ليوان هاي شخصي براي مصرف استفاده کرده و از اتصال دهان به شير آب، پرهیز کنند.
او نقش اولياء، مربيان و رابطان بهداشت مدارس در نظارت كامل بر بوفه‌ ها و مواد خوراكي عرضه شده را، كليدي دانست و ادامه داد: دانش آموزان بايد از ضررهای خريد مواد غذايي و تنقلات از دست فروشان آگاهي يافته و در هنگام خريد از بوفه مدرسه، به تاريخ توليد، انقضا و مجوز ساخت با تاييديه وزارت بهداشت و درمان، توجه كنند.
وی بیان کرد: جايگزين کردن تنقلات كم ارزش مانند پفک و چيپس با خوراكي هاي با ارزش، نظير خشكبار و مغزها مانند گردو، بادام، فندق و پسته و ميوه هاي خشک نظیر انجير،كشمش و برگه هاي هلو و زردآلو و يا ميوه، علاوه بر افزايش يادگيري، از كم خوني هم، پيشگيري مي كند.
ابجدیان، با توصيه به انجام روزانه حركات ورزشي و تمرين های بدني در کودکان، گفت: خواب و استراحت كافي موجب نشاط در طول روز و افزايش يادگيري، می شود.
كارشناس مسوول كودكان مركز بهداشت شهداي انقلاب تصریح کرد: اين آموزش ها به همت واحد سلامت خانواده و جمعيت مركز بهداشت شهداي انقلاب برگزار و كتاب هاي آموزشي در زمينه بهداشت محيط زندگي تحت عنوان "شهروند كوچولو و سرزمين رنگ ها " و "بازيافت" در بين دانش آموزان توزيع شد.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار