شیراز؛

زنجبیل و اثرات ضدسرطانی آن

تحقیقات پیش کلینیکی نشان داده است که زنجبیل اثرات ضد سرطانی و کاهنده نشانه های ناشی از شیمی درمانی داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ فاطمه صادقی یک کارشناس ارشد تغذیه با اشاره به تركیبات آنتی اكسیدانی  زنجبیل، گفت: پژوهش های جدید نشان داده است که تجویز زنجبیل به همراه سیكلوفسفامید به دلیل اثرات آنتی توموری زنجبیل و تاثیر آن بر حذف متابولیت های مخرب سیكلوفسفامید در بدن، می تواند مفید و موثر باشد، اما این امر باید با نظر پزشک معالج انجام شود.
وی افزود: با وجود دستیابی به دانش های جدید و قوی در بخش سلولی و پیشرفت های موجود در درمان سرطان، هنوز این بیماری به عنوان دومین عامل مرگ و میر در جهان مطرح است؛ در کلینیک ها، درمان هایی شامل جراحی، رادیوتراپی، هورمون درمانی و شیمی درمانی انجام می شود که همراه با آسیب های جانبی است.
فاطمه صادقی با بیان اینکه استفاده از درمان های جایگزین در بیماران سرطانی در حال افزایش است، گفت: به نظر می رسد که این درمان ها غیرسمی هستند و نشانه های سرطان را کاهش داده و سیستم ایمنی را تقویت می کنند.
این کارشناس ارشد تغذیه، با اشاره به کاربرد گیاه زنجبیل از دیرباز در فرهنگ های مختلف برای درمان بیماری های مختلف، ادامه داد: تحقیقات پیش کلینیکی نشان داده است که زنجبیل اثرات ضد سرطانی و کاهنده نشانه های ناشی از شیمی درمانی داشته است.
صادقی با بیان اینکه داروی "سیكلوفسفامید"، یک داروی ضد سرطان است که موجب كاهش فعالیت تولیدمثلی و آسیب های دیگری مانند كاهش وزن می شود، اضافه کرد: زنجبیل دارای تركیبات آنتی اكسیدان و كاهنده متابولیت های فعال و رادیكال های آزاد است، تركیبات زنجبیل، به ویژه در جوانان و نوجوانانی كه شیمی درمانی  می شوند و هنوز سن تولیدمثلی خود را آغاز نكرده اند، می تواند كاهنده اثرات مخرب حاصل از سیكلوفسفامید در فرآیند تولیدمثل باشد.
وی یادآور شد: تجویز زنجبیل به همراه سیكلوفسفامید به دلیل اثرات آنتی توموری زنجبیل و تاثیر آن بر حذف متابولیت های مخرب سیكلوفسفامید در بدن، می تواند مفید و موثر باشد؛ همچنین تاثیرات سودمند زنجبیل در سرطان های کبد و سینه نیز، گزارش شده است.  
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار