کاهش ارزش دلار و احتمال توازن عرضه و تقاضا، بهای نفت را افزایش داد

بهای جهانی نفت در معاملات روز سه‌شنبه با افزایش همراه بود.

کاهش ارزش دلار و احتمال توازن عرضه و تقاضا، بهای نفت را افزایش دادبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز؛ بهای جهانی نفت در معاملات روز سه‌شنبه (27 مهر 95) با افزایش همراه بود. کاهش ارزش دلار و تحلیل کارشناسان مبنی بر اینکه پیش از برگزاری نشست اوپک حجم تولید نفت کاهش می‌یابد و احتمال توازن عرضه و تقاضا تقویت می‌شود، از مهم‌ترین دلایل افزایش بهای طلای سیاه هستند.

در همین حال، هر بشکه نفت برنت –شاخص جهانی—با 46 سنت افزایش (معادل 0.8 درصد)،52 دلار دادوستد شد. نفت وست تگزاس اینترمیدیت –نفت شاخص آمریکا—نیز با 53 سنت رشد  50 دلار و 47 سنت در هر بشکه معامله شد.

بر این اساس، در 7 ماه گذشته ارزش دلار روند رشد خود را آغاز کرده است. این در حالی است که روز گذشته ارزش دلار حدود یک درصد کاهش یافت. پایین آمدن ارزش دلار کشورها را برای خرید نفت با دلار ارزان توانمند می‌کند.

از سوی دیگر، تحلیلگران بازار نفت معتقدند با نزدیک شدن به نشست رسمی اوپک در ماه نوامبر می‌توان منتظر کاهش حجم تولید این سازمان و افزایش مجدد بهای آن بود و انتظار می‌رود پس از این نشست عرضه و تقاضا برای این کالا به توازن برسد. در پی توافق ماه گذشته کشورهای صادرکننده نفت در الجزایر و حمایت روسیه از این توافق، بهای طلای سیاه افزایش یافت و وارد کانال 50 دلاری شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار