اهواز؛

تشریح عملکرد 6 ماهه آموزش های مهارتی

مدیرکل فنی و حرفه ای خوزستان عملکرد 6 ماهه آموزش های مهارتی این سازمان را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عبدالنبی سواعدی مدیرکل فنی و حرفه ای خوزستان گفت: در نیمه نخست امسال بیش از 40 هزار نفر در دوره های آموزشی فنی و حرفه ای در خوزستان شرکت کردند که 23 هزار و 145 نفر در مراکز دولتی و 17 هزار و 203 نفر در مراکز بخش خصوصی آموزش دیدند.

وی عملکرد نفر ساعت آموزشی را 6 میلیون و 578 هزار نفر ساعت در دو بخش آموزش بیان کرد و افزود: سه میلیون و 900 هزار نفر در بخش دولتی و سه میلیون و 700 هزار نفر در آموزشگاه های خصوصی آموزش دیدند.

سواعدی مهم ترین اولویت های کاری خود را در سال 95 متناسب سازی آموزش های مهارتی با نیاز بازار کار دانست و اظهارکرد: در کارگروه تخصصی اشتغال استان کمیته متناسب سازی آموزش های مهارتی با نیاز بازار کار تشکیل شد که دبیرخانه آن به ما واگذار شد و دستورالعمل شیوه نامه اجرایی آن را تنظیم و به کارگروه ارایه دادیم.

وی ارتباط با صنایع در حال احداث و صنایع موجود را جزو اولویت های کاری خود خواند و بیان کرد: در شهرستان های مختلف ظرفیت های توسعه شهرستان را براساس سند توسعه استان لحاظ کردیم و برنامه ریزی آموزشی خود را بر این مبنا قرار دادیم که در هر شهرستان با توجه به مزیت های نسبی توسعه شهرستان ها برنامه ریزی آموزشی را انجام و متناسب با نیاز بازار کار آموزش دهیم.

سواعدی با بیان اینکه اولویت دیگر این اداره کل اجرای آموزش های مورد نیاز بخش های مختلف آن هم در قالب تفاهم نامه‎های آموزشی است توضیح داد: سفارشی کردن آموزش های مهارتی در اولویت برنامه های سازمان است.

این مقام مسئول با بیان اینکه برای متناسب سازی آموزش های مهارتی تفاهمنامه های منعقد شده است گفت: تفاهم نامه هایی با سازمان انرژی های نو، شرکت شهرک های صنعتی، شرکت ملی گاز ایران، پتروشیمی مسجدسلیمان، آلومینیوم مسجدسلیمان، سایت شماره 2 پتروشیمی ماهشهر، پالایشگاه خلیج فارس بهبهان، فولاد خرمشهر و صنایع دیگر منعقد کردیم.

مدیرکل فنی و حرفه ای خوزستان با اشاره به این که تاکنون 6 مرکز در جوار صنایع راه اندازی شده است توضیح داد: این مراکز برای آموزش و به روز رسانی اطلاعات و مهارت های کارکنان راه اندازی شده است.

وی با تاکید بر اهمیت مهارت آموزی برای دانشجویان در طول دوره تحصیل اظهار کرد: با همکاری و همراهی دانشگاه ها این امر انجام می شود و علاوه بر مرکز آموزش مهارت های پیشرفته، مرکز جدیدی را در دانشگاه خاتم الانبیاء بهبهان تأسیس کرده ایم.

سواعدی اضافه کرد: توسعه بخش خصوصی و جذب سرمایه گذار در حوزه توسعه مهارت آموزی در خوزستان نیز در اولویت کاری بوده که تاکنون 44 آموزشگاه را به صورت همزمان افتتاح کردیم.

وی تصریح کرد: موضوع واگذاری فضاها و ظرفیت های قابل واگذاری به بخش خصوصی در مراکز نیز در دستور کار کاهش تصدی گری دولت قرار گرفته است.

عبدالنبی سواعدی گفت: برنامه توانمندسازی روستاییان را بر اساس الگوی نتایج حاصل از نیازسنجی و همچنین مزیت های نسبی شهرستان ها تدوین و به سازمان فنی و حرفه ای و مدیریت و برنامه ریزی ارسال شده است.

مدیرکل فنی و حرفه ای خوزستان افزود: از بین بیش از 156 نفر مربی که شرایط جذب را داشتند فرآیند استخدام و جذب حدود 113 نفر انجام و بقیه با حفظ و ادامه همکاری در وضعیت حق التدرسی اقدام به آموزش می کنند.

وی با اشاره به ورود سرمایه گذار در بحث روابط عمومی و سواد رسانه ای، تراش سنگ های قیمتی، ساخت طلا و جواهرات، گرافیک و صنعت چاپ، آموزش های الکترونیک گفت: این اتفاق در حال طی کردن فرآیند مراحل پروانه تأسیس است.

سواعدی با بیان اینکه یکی از محصولات آموزش های مهارتی کاهش آسیب های اجتماعی است توضیح داد: با توانمندسازی افراد هم زمینه آسیب های اجتماعی و بروز جرم و جنایت کاهش و هم افراد با آموزش مهارت از این آسیب ها نجات می یابند.

وی بیان کرد: آموزش بهبودیافتگان از اعتیاد، توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و افراد در معرض آسیب با همکاری سازمان بهزیستی و کمیته امداد و همچنین توانمندسازی زندانیان در دوره حبس با همکاری اداره کل زندان ها و تأمینات اجتماعی نیز در برنامه این اداره کل است.

مدیرکل فنی و حرفه ای خوزستان با بیان اینکه بخشی از دوره های آموزشی به خلاقیت و کارآفرینی اختصاص داده شده تا افراد با افزایش توانمندی کمتر در معرض خطر آسیب های اجتماعی قرار بگیرند اظهار کرد: در 6 ماه نخست امسال 800 نفر از این افراد آموزش دیدند و در حوزه مبارزه با مواد مخدر نیز برنامه های ویژه ای در مراکز بهبودی، ترک اعتیاد و زندان ها برای آموزش افراد داریم.

سواعدی گفت: بحث توانمندسازی حاشیه نشینان شهرهای بزرگ را نیز در دستور کار داریم تا افراد کمتر دچار آسیب های اجتماعی شوند. مرکز آموزش فنی و حرفه ای در عین 2 اهواز در حال تأسیس است که به محض تخصیص اعتبارات جدید به صورت کامل تجهیز و راه اندازی می شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.