در پی کسب عنوان سومی در جام بسکتبال باشگاه های آسیا

شاهین طبع: دنبال بهانه جویی نیستم، شرایط مساعدی برای حضور در این رقابت ها نداشتیم

سرمربی تیم بسکتبال پتروشیمی گفت: در بازی های جام بسکتبال باشگاه های آسیا بی عدالتی صورت گرفته است.

شاهین طبع: دنبال بهانه جویی نیستم، شرایط مساعدی برای حضور در این رقابت ها نداشتیمبه گزارش خبرنگار حوزه توپ و تور باشگاه خبرنگاران جوان:تیم بسکتبال پتروشیمی بندرامام با سرمربیگری مهران شاهین طبع در بیست و پنجمین دوره جام باشگاه های آسیا صاحب مقام سوم شد.این تیم در مرحله مقدماتی سه برد و یک شکست را پذیرفت و پس از پیروزی مقابل الشرطه عراق و شکست مقابل چاینا کشگر و با برد مقابل الاهلی امارات در دیدار رده بندی روی سکوی سوم ایستاد.

سرمربی بندرنشینان معتقد است:«با شرایط ویژه ای به چین آمدیم ولی برای لبنانی ها هم امتیاز ویژه ای قائل شدند و این نوع بازی ها نیاز به تجارب بالایی دارد و من فکر می کنم برای تیم پتروشیمی که اولین حضورش را تجربه می کند مقام خوبی کسب شده است و کیفیت بازی ها از همه سال هایی که من  8 دوره در آن حضور داشتم قوی تر برگزار شده است.

شاهین طبع افزود: همه تیم ها همانند تیم های عراق،قطر،تایوان پرقدرت به میدان  آمدند و از بازیکنان خارجی شناخته شده ای استفاده کردند. فکر می کنم شرایط بسیار متفاوت بود. البته 100 درصدراضی نیستیم ولی نتیجه خوبی برای باشگاه بود،به ویژه بازیکنان بازی بزرگی مقابل چینی ها انجام دادند  و مقابل الریاضی هم سه چهار دقیقه خود من نیز اشتباهاتی داشتم در غیر این صورت می توانستیم برنده باشیم.ضمن اینکه خوب است به کیفیت بازیکنان خارجی،رقم قراردادهایشان همانند آندره بلچ و ادامز و ساموئل یانگ را بررسی کنید درمی یابید که خیلی خوب سرمایه گذاری کرده اند.من فکر می کنم نیاز به تجارب بیشتری داریم.

وی افزود: شرایط ما برای آمدن به این تورنمنت مساعد نبود. جمشیدی آسیب دیده بود و بازیکنان تیم ملی پنج روز قبلش به تیم اضافه شده بودند.بازیکن خارجی مان به علت تعویض پاسپورتش دیر به جمع ما پیوست.بازیکنانی را هم که جذب کردیم خیلی وقت بود به دلیل تعطیلی لیگ تمرین نداشتند.مسئله صرفه جویی و همه آنها را باشگاه درنظر گرفت ولی در مجموع بازیکنانم زحمت خود را کشیدند و از باشگاه هم تشکر می کنم .امیدوارم در دوره بعدی در جایگاه بهتری قرار بگیریم.

سرمربی تیم پتروشیمی عنوان کرد: شرایطی را که مطرح می کنم  واقعیت است و به دنبال بهانه جویی نیستم حتی چهاربازی دوستانه را در تورنمنت aba،چینی ها کنسل کردند و بدون بازی تدارکاتی خوب به این بازی ها اعزام شدیم.ما کار اصلی را در دیدار با پائیان چین تایپه تازه استارت زدیم. اگر تیمی بخواهد تیم شود چه از نظر کیفی ،تاکتیکی ،هماهنگی شناخت کادر فنی و بازیکنان نسبت به هم زمان می خواهد.امسال ما چند بازیکن جدید داریم و آنها را آوردیم در بازی های سخت محک بزنیم.

شاهین طبع گفت: یک بار گفتم تیمی جوان دارم  و بعضی از خبرنگاران رفتند میانگین کلی تیم را در نظر گرفتند اما وقتی تیمی را جوان قلمداد می کنید باید سراغ نفرات اصلی تیم و کسانی که آغاز کنده بازی هستند و زمان بیشتری را در اختیار دارند در نظر بگیرید .مقایسه کنید در قبل با چه نفراتی در باشگاههای آسیا شرکت می کردید و حال با چه نفراتی!بهنام یخچالی ،محمد حسن زاده،سجاد مشایخی و و محمد جمشیدی که آسیب دیده است.البته خارجی های من هم در سطح لیگ هستند و هر چند زحمت کشیدند و باید برای بازیهای آسیایی باید از بازیکنان برتری استفاده کرد.

شاهین طبع تصریح کرد: به طور حتم باشگاه ما همه جوره کمک کرده است.اما به باشگاه ها اجازه بدهید و زمینه انتقادها روی سرمایه گذاری آنها نگذارید و هر چقدربازیکنان بهتری جذب کنیم در مجامع بین المللی می توانیم از نفرات بهتری بهره ببرند.هزینه هایی که برای ورزش می شود جای دوری نمی رود.

سرمربی تیم پتروشیمی افزود: تیم چاینا کشگر یا همان ژینجیانگ به زودی نتایج خوب آن را در لیگ چین می بینید.او برای قهرمانی می جنگد.پس ما مبارزه خوبی را مقابل آنها انجام دادیم.بازیکنان مستعد خوبی داریم وخارجی هایمان  هم از کیفیت خوبی برخوردارند. اما اگر شرایط میزبانی به همین منوال پیش برود به نفع سایر تیم ها نیست و ایراد اصلی آن این است که یک امتیاز ویژه به لبنانی ها می دهند و ساعت خاصی را به زمان مسابقه آنها اختصاص می دهند که بخاطر فروش کانال تلویزیونی lbc  است .در صورتی که این امتیاز تنها مال میزبان است و در واقع برای تیم های مهمان غیرمجاز است.

شاهین طبع در پایان گفت: به نظر من یک بی عدالتی محض برای سایر تیم ها صورت گرفت و خود تیم ما هم تنها یک بار توانست در صبح تمرین کند.البته من این موضوع را  به اسپانسرهای این مسابقات مطرح کردم و آنها پذیرفتند که این کار درست نیست و می توانید به فیبا شکایت کنید.این امتیاز بزرگی بود که به تیم های قدرتمندی که مقابل ایران قرار گرفتند داده شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار