بندرعباس؛

تولید 50 میلیون تن فولاد خام تا 10 سال آینده در کشور

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در برنامه راهبردی فولاد برای 10 سال آینده تولید 50 میلیون تن فولاد خام در کشور پیش بینی شده است.

 
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس، نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم افتتاح مرحله نخست کارخانه فولاد کاوه جنوب کیش افزود: با راه اندازی  این کارخانه ظرفیت تولید فولاد کشور به 21 میلیون تن رسید.
 
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در دولت تدبیر و امید 39 طرح در زنجیره فولاد تکمیل شده که 14 میلیون تن در زمینه  کنسانتره  و  2 میلیون تن در  بخش گندله سازی است.
نعمت زاده افزود: پیش بینی شده تا پایان سال 19 طرح در دست اقدام با پیشرفت  بیش از 90 درصد در کشور راه اندازی شود.
وی گفت: با راه اندازی این طرح ها 10 میلیون تن به ظرفیت  گندله سازی، 5 میلیون تن فولاد اسفنجی و3 میلیون تن شمش فولاد کشور افزوده خواهد شد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: تا پایان سال به سمت موازنه سازی و افزایش ارزش افزوده و استفاده از فولاد در صنایع مختلف حرکت خواهیم کرد. 

نعمت زاده گفت: برنامه راهبردی استفاده از آمایش سرزمینی و طرح های قابل جابجایی در دست اقدام  است که تا مرحله نزدیک کردن گندله سازی ها به معادن انجام شده و مابقی جابجایی های مناسب انجام  خواهد شد تا از نظر آمایش سرزمینی نقش بهتری ایفا کنند. 

وی افزود: در زمینه  صادرات که در این دولت شروع شده امسال صادرات از زیر یک میلیون تن به 6 میلیون تن می رسد که در عملکرد نیمه اول سال 3 میلیون تن صادر شده است. 

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: صنعت فولاد در 2 سال قبل با مشکلاتی همچون کاهش قیمت جهانی و کاهش مصرف وبسیاری از کشور ها با مشکل در تولید مواجه شدند که خوشبختانه از پارسال با بهبود اوضاع حرکت رو به جلو شروع شده است. 

نعمت زاده گفت: در هرمزگان با همفکری های صورت گرفته و برنامه ریزی سعی شده تا تولید فولاد به 10میلیون تن برسد. 

طرح تولید گندله سازی 2 و نیم میلیون تن در منطقه ویژه خلیج فارس با 75 درصد پیشرفت اوایل سال آینده راه اندازی می شود. 

مرحله نخست کارخانه فولاد کاوه جنوب کیش دارای ظرفیت تولید یک میلیون و 900 هزار تن آهن اسفنجی و یک میلیون و 200 هزار تن شمش فولاد در سال است.
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.