ارومیه؛

افزایش مراکز مشاوره آموزش وپرورش آذربایجان غربی

معاون پرورشی آموزش و پرورش آذربایجان غربی از افزایش مراکز مشاوره آموزش وپرورش استان به 18 مرکز خبر داد.

به گزارشخبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛، قدرت اله قاسمی در همایش گرامیداشت هفته بهداشت روان که در محل سالن معلم ارومیه برگزار شد با اعلام این خبرگفت: در طول سال گذشته 40 هزار نفر از دانش آموزان استان در آزمون سلامت روانی شرکت کردند و دانش آموران دارای مشکلات رفتاری و روانی به مراکز مشاوره معرفی شدند.

معاون پرورشی آموزش و پرورش آذربایجان غربی افزود: از آموزش و پرورش آذربایجان غربی امسال برای سومین سال پیاپی به عنوان استان برتردر اجرای برنامه های بهداشت روان از سوی وزارت آموزش و پرورش تقدیر شد.

 قاسمی  گفت: در عصر کنونی با پیشرفت تکنولوژی و پیچیده تر شدن فضای زندگی، آرامش روانی انسانها با چالش روبه رو شده است، استرس فرزند ناخلف زندگی صنعتی است و امروزه کیفیت زندگی فدای کمیت آن شده است. .

وی با اشاره به ضرورت توجه به مسائل رفتاری و تربیتی دانش آموزان ادامه داد : بی توجهی به این مسائل ناهنجاریهای اجتماعی را در پی دارد فقر فرهنگی یکی از عوامل مهم ناهنجاریهای اجتماعی است و بمنظور پیشگیری از ناهنجاریهای اجتماعی، آموزش و پرورش استان اقدمات خوبی انجام شده است.

قاسمی با بیان اینکه پرسش رئیس جمهور در خصوص علل شیوع خشونت در جهان، بستر فعالیتهای تربیتی را فراهم می کند؛ ادامه داد: مسابقه مقاله نویسی با موضوع سلامت روان در سطح مدارس استان اجرا می شود.

شایان ذکر است در این مراسم از فعالين حوزه بهداشت روان آموزش و پرورش آذربایجان غربی تقدیر شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.