کرمانشاه؛

تعاونی‌ها شکاف درآمدی بین افراد جامعه را می کاهند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: با کمک تعاونی‌ها شکاف درآمدی بین افراد جامعه کاسته می‌شود و مشارکت اقتصادی در افراد جامعه با هر میزان سرمایه‌ای که دارند بالا می‌رود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛داوود یاوری گفت: در سند اقتصاد مقاومتی که از سوی مقام معظم رهبری اعلام شده نیز  بر حمایت از تعاونی‌ها، توسعه کارآفرینی و فعالسازی سرمایه‌های انسانی بسیار تاکید شده است.

وی گفت: ادغام تعاون با وزارت کار تا حدودی باعث به فراموشی سپرده شدن بخش تعاون شد

یاوری همچنین از تقسیم‌بندی کشور به شش منطقه در حوزه تعاونی‌ها یاد کرد و گفت: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه مسئولیت دبیرخانه شورای راهبردی تعاونی‌های غرب کشور را بر عهده دارد.

به گفته این مسئول، هفت راهبرد اساسی نیز برای این شورای راهبردی تعریف شده که تعامل بین بخش تعاون و سایر دستگاه‌ها، تعامل بین خود تعاونی‌ها، توسعه کمی و کیفی تعاونی‌ها و ... از جمله مهمترین این راهبردها است.

وی همچنین از ایجاد شرکت تعاونی توسعه تجارت نیک‌اندیشان زاگرس غرب کشور با حضور پنج استان غربی کشور یاد کرد و ادامه داد: تشکیل این تعاونی باعث همگرایی توانمندی‌های مادی و معنوی تعاونی‌های غرب کشور خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه هدف از تشکیل این شرکت تعاونی را انجام امور تجاری، خدماتی، بازرگانی، گردشگری، توریسم سلامت، برگزاری نمایشگاه‌های داخلی و خارجی، اعزام هیات‌های تجاری، آموزش افراد و ... اعلام کرد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.